Rs Turbo?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#11 Indlæg af CasperR »

Jeg forstår ikke hvad du siger..

Et chip tun på en ford escort rs turbo ændrer ecu'n så du kan køre med 1 bar i ladetryk, og selvfølgelig også nogle andre parametre men den stiller ikke blandingen som mange tror!
89' RST
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#12 Indlæg af Shelby 500 »

RSV skrev:det er muligt men hvorfor ændre chippen så ladetrykket fra 0,8 til 0,7 ved 5500omdr. ved div chip tun


den har jeg aldrig hørt før?? forklar venligst?? På en rst???

Normalt kan en std chip, på de biler, ikke finde ud af at just. tænding og benz ved over c.a 0.8 bar, derfor en chip der kan arbejde med et tryk derover.. stor sansynlighed for mager blanding, og motorhavari -
RS-
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#13 Indlæg af RSV »

Hey vender lige tilbage lidt senere skal lige på værkstedet og have hentet dokumentationen så jeg har mit helt på det rene. :lol:

EN IDIOT KUNNE IKKE KOMME TÆT NOK PÅ DA JEG KØRTE HJEM. SÅ JEG HAR EN TRYKKET BAGKOFANGER OG BAGPANEL, USTØDNING, :evil:
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#14 Indlæg af CasperR »

RSV skrev:Hey vender lige tilbage lidt senere skal lige på værkstedet og have hentet dokumentationen så jeg har mit helt på det rene. :lol:

EN IDIOT KUNNE IKKE KOMME TÆT NOK PÅ DA JEG KØRTE HJEM. SÅ JEG HAR EN TRYKKET BAGKOFANGER OG BAGPANEL, USTØDNING, :evil:


Skidt :shock: :( Håber det ikke er så slemt som det lyder..

Hmmm hente dokumentation? På hvad? at den ikke kan levere benzin til over 0,8 bar? Det får du svært ved da det er bevist igen og igen og igen... :wink:
89' RST
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#15 Indlæg af RSV »

Hej igen gutter har lige læst på lektien, og må konstatere at alle hvis har mere eller mindre ret :D

Her er lige et uddrag fra Firmaet DETECTION TECHNIQUES om rst tuning

I en rst er trykket hævet fra standard 0,5 bar til 0,85 bar mellem 3000 og 5000 o/m. ved 6000 o/m begynder benzintrykket imidlertid at nå sin yderste grænse. derfor bliver ladetrykket reguleret ned til 0.75 bar for at undgå at motoren brænder sammen på grund af for mager blanding. med standard reduktions-ventil yder rst ca. 170 hk. med modificeret reduktions-ventil og højere benzin tryk stiger efekten til ca. 185 hk.
til konkurence brug er det muligt at at øge trykket til 1.2 bar og trække omkring 215 hk ud. et kit består af 2 modificered bokse en til tænding og en til benzin og anden aktuator.


Der er selvfølgelig mere i den artikkel men det er uvæsenlig lige her.

Nå men min pointe fra starten var, kan du lade med maks lad os så sige 1bar på en 1.6 og nå limitten for indsprøjtningen kan du jo ikke også lade med 1 bar på en 1.9 den er trods alt ca 20% større. håber at noget af dette giver mening.


bortset fra det så er min bil skadet for ca. 7-8000 :evil:

mvh RSV
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Besvar