Hej igen gutter har lige læst på lektien, og må konstatere at alle hvis har mere eller mindre ret
Her er lige et uddrag fra Firmaet DETECTION TECHNIQUES om rst tuning
I en rst er trykket hævet fra standard 0,5 bar til 0,85 bar mellem 3000 og 5000 o/m. ved 6000 o/m begynder benzintrykket imidlertid at nå sin yderste grænse. derfor bliver ladetrykket reguleret ned til 0.75 bar for at undgå at motoren brænder sammen på grund af for mager blanding. med standard reduktions-ventil yder rst ca. 170 hk. med modificeret reduktions-ventil og højere benzin tryk stiger efekten til ca. 185 hk.
til konkurence brug er det muligt at at øge trykket til 1.2 bar og trække omkring 215 hk ud. et kit består af 2 modificered bokse en til tænding og en til benzin og anden aktuator.
Der er selvfølgelig mere i den artikkel men det er uvæsenlig lige her.
Nå men min pointe fra starten var, kan du lade med maks lad os så sige 1bar på en 1.6 og nå limitten for indsprøjtningen kan du jo ikke også lade med 1 bar på en 1.9 den er trods alt ca 20% større. håber at noget af dette giver mening.
bortset fra det så er min bil skadet for ca. 7-8000
mvh RSV