Rs Turbo?
Redaktør: Moderatorer
-
CasperR
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
- Kontakt:
Ikke helt nemt at svare på.
Hvis du har en 1,9 motor og den er i god stand og du kører med standard indsprøjtning, kan du godt køre en bar (14,5 psi) på fx. en Standard turbo, men du vil få mere ud af at bruge fx. en "ford sierra 4x4 cosworth" turbo. Du vil få mere lag men du vil også få flere heste på toppen.
Dog skal du huske at få justeret den hos en der VED hvad han laver, for du kan IKKE bare skrue trykket op og håbe på at det holder. Få den justeret eller ødelæg din motor.
Husk at en standard intercooler IKKE kan klare 1 bars ladetryk. Problemet opstår i at en rs turbo er lavet således at ved 69 grader sætter den tændingen tilbage og du mister mange heste.
Allerede ved standard tryk 0,5 bar (7 psi) har intercooleren problemer med at holde indsugnings temperaturen nede under 69 grader især i de højere gear (3,4,5)
Så mit råd ville være at enten købe en større og bedre intercooler, eller også nøjes med at køre med 0,8 bar ladetryk.
Men husk nu at få den justeret istedet for bare at skrue trykket op og ødelægge din motor.
Hvis du har en 1,9 motor og den er i god stand og du kører med standard indsprøjtning, kan du godt køre en bar (14,5 psi) på fx. en Standard turbo, men du vil få mere ud af at bruge fx. en "ford sierra 4x4 cosworth" turbo. Du vil få mere lag men du vil også få flere heste på toppen.
Dog skal du huske at få justeret den hos en der VED hvad han laver, for du kan IKKE bare skrue trykket op og håbe på at det holder. Få den justeret eller ødelæg din motor.
Husk at en standard intercooler IKKE kan klare 1 bars ladetryk. Problemet opstår i at en rs turbo er lavet således at ved 69 grader sætter den tændingen tilbage og du mister mange heste.
Allerede ved standard tryk 0,5 bar (7 psi) har intercooleren problemer med at holde indsugnings temperaturen nede under 69 grader især i de højere gear (3,4,5)
Så mit råd ville være at enten købe en større og bedre intercooler, eller også nøjes med at køre med 0,8 bar ladetryk.
Men husk nu at få den justeret istedet for bare at skrue trykket op og ødelægge din motor.
89' RST
-
CasperR
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
- Kontakt:
Imo..
Køb en T3 med et AR.42 udstødningshus, 360 graders leje og så skulle den være i hus. Den kan levere de 200hk pålideligt.
Hvis du snakker med TurboDK og de prøver at sælge dig en "trim 60" T3 så ville jeg sige nej, for du har slet ikke brug for sådan et stor kompressor hus med den motor.
Køb en T3 med et AR.42 udstødningshus, 360 graders leje og så skulle den være i hus. Den kan levere de 200hk pålideligt.
Hvis du snakker med TurboDK og de prøver at sælge dig en "trim 60" T3 så ville jeg sige nej, for du har slet ikke brug for sådan et stor kompressor hus med den motor.
89' RST
-
Brochen
- Medlem
- Indlæg: 235
- Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08
Oki jeg har kigge lidt på den her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2618
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
-
CasperR
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
- Kontakt:
Den bil du hentyder til kører med cosworth motorstyring, det kræver at du udskifter indsugning, spjældhus, og så skal du have dysser, et nyt ledningsnet, ecu, takthjul, og en masse småting.
En T34 som han bruger vil være for stor til en motor med MFI som bilen standard kører med.. Den T3 jeg snakker om vil være mere end rigeligt til MFI med mindre du har 50 tusinde til at smide på en ny motor, motorstyring, indkøring, turbo etc..
En T34 som han bruger vil være for stor til en motor med MFI som bilen standard kører med.. Den T3 jeg snakker om vil være mere end rigeligt til MFI med mindre du har 50 tusinde til at smide på en ny motor, motorstyring, indkøring, turbo etc..
89' RST
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
der skyldes vist lige at sige at en std. rst med en 1.6 kan køre med max 0.8bar uden chip ellers kan indsprøjtningen ikke følge med, og den kører magert med deraf følger på sigt
så mon en 1.9 kan køre med lige så meget tryk? og så er der selfølgelig også intercoolleren at tage hensyn til
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
CasperR
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
- Kontakt:
RSV skrev:der skyldes vist lige at sige at en std. rst med en 1.6 kan køre med max 0.8bar uden chip ellers kan indsprøjtningen ikke følge med, og den kører magert med deraf følger på sigtså mon en 1.9 kan køre med lige så meget tryk? og så er der selfølgelig også intercoolleren at tage hensyn til
Standard insprøjtning kan levere op til 200 hk, så du har fået noget forkert information.
89' RST