Launch control
Redaktør: Moderatorer
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
Spirillen
I skal have tusind tak for den store interesse, for mit "lille" problem
Ja det er lige blevet tilladt med NOS i vores klasse (standard).
Jeg har faktisk også et sæt 100+ liggende, men jeg tøver lidt med at montere det , Idet vi kører med en ret høj kompression 9.8:1, for at have lidt mere i bunden. Det betyder at den også kører på 118oktan for at undgå tændingsbanken.
Men hvis der findes nogle gode erfaringer med: turbo, høj kompr. og lustgas, vil jeg meget gerne høre lidt om det.
Det syntes jeg lyder som en rigtig godt idé, jeg er ikke så bange for "grejet" da det jo iforvejen er bygget rimelig stærkt, for at tage de knubs, det giver at lande sidelæns, midt på en skrænt.
Men det åbner jo bare et nyt spørgsmål: Hvilken styring skal jeg så bruge?
Og er der nogen i nærheden af mig (horsens) der kan mappe den?
vh
Palle
Havneren skrev:Den var bestemt lidt værre!!! Du lukker jo gasspjældet for at fjerne effekten når du retter op der... Når du lukker spjældet er der jo ikke mere luft til at drive turboen rundt. Er lattergas lovligt i din sport????
Ja det er lige blevet tilladt med NOS i vores klasse (standard).
Jeg har faktisk også et sæt 100+ liggende, men jeg tøver lidt med at montere det , Idet vi kører med en ret høj kompression 9.8:1, for at have lidt mere i bunden. Det betyder at den også kører på 118oktan for at undgå tændingsbanken.
Men hvis der findes nogle gode erfaringer med: turbo, høj kompr. og lustgas, vil jeg meget gerne høre lidt om det.
Posted: 18 May 2005, 22:14 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Ja, vi skal have vores lille gule prikkede ven med den sjove hale til at holde speederen i bund, og når han så skal korrigere effekten indkobler han en sekundær omdrejningsbegrænser istedet for at lette gassen.
Denne kunne feks være sat således at den eks trækker tændingen til TDC v. rpm over 3000 og laver fuelcut v. 3200rpm.
Så længe knappen er trykket ned brænder den hele lortet af i turboen og varmer jo så selvf. det hele lidt op.
Hårdt ved grejet, men så er turbotøven ihvertfald væk.
Det syntes jeg lyder som en rigtig godt idé, jeg er ikke så bange for "grejet" da det jo iforvejen er bygget rimelig stærkt, for at tage de knubs, det giver at lande sidelæns, midt på en skrænt.
Men det åbner jo bare et nyt spørgsmål: Hvilken styring skal jeg så bruge?
Og er der nogen i nærheden af mig (horsens) der kan mappe den?
vh
Palle
-
havnerenn
Du skal selvfølgelig bruge Megasquirt.
Lattergas er PISSE godt til netop det du skal bruge det til... JEg ville dog sætte nogle langt mindre dyser i! Altså 50hk måske... Du kunne så sætte gas styringen til at lukke for gassen når du når et vis ladetryk... Lassergas er rigtig godt til at sparke sådan en turbo igang med!
V/h Christian
Lattergas er PISSE godt til netop det du skal bruge det til... JEg ville dog sætte nogle langt mindre dyser i! Altså 50hk måske... Du kunne så sætte gas styringen til at lukke for gassen når du når et vis ladetryk... Lassergas er rigtig godt til at sparke sådan en turbo igang med!
V/h Christian
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg mener at MS kan snydes til at køre med antilag på korte prøver.
Det her tager udgang i ekstra coden , og dens mulighed for at skifte fuel map og tændings map vhaf en kontakt.
Hertil hræves en form for elektrisk aktiveret gassplælds stop til at holde omdrejningerne oppe, en kontakt på speederen, og en manuel betjent kontakt.Dernæst retadere man tændings tabel nr 2 og feder vetabel nr 2 op.
Dette vil bevirke at når man aktivere knappen så vil tomgangen blive hævet, men da det går igennem kontakten til speederen, vil det kun ske ved speederslip, og tændingen retaderes, og der tilsættes mere benzin, og man har et fungerende antilag system.
Nos ved lave omdrejninge, og ikke fuldt åbent gasspjæld kan give store problemer.
MVH
Morten
Det her tager udgang i ekstra coden , og dens mulighed for at skifte fuel map og tændings map vhaf en kontakt.
Hertil hræves en form for elektrisk aktiveret gassplælds stop til at holde omdrejningerne oppe, en kontakt på speederen, og en manuel betjent kontakt.Dernæst retadere man tændings tabel nr 2 og feder vetabel nr 2 op.
Dette vil bevirke at når man aktivere knappen så vil tomgangen blive hævet, men da det går igennem kontakten til speederen, vil det kun ske ved speederslip, og tændingen retaderes, og der tilsættes mere benzin, og man har et fungerende antilag system.
Nos ved lave omdrejninge, og ikke fuldt åbent gasspjæld kan give store problemer.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Har du ikke lukket gasspjæld der så morten eller misforstår jeg? Så længe der ikke er en god luftmængde gennem motoren tror jeg ikke det får turboen igang... "rigtig" antilag åbner mig bekendt et luftsjælde så der er ilt til forbrændingen i mannifolden. Hvis lattergassen ikke er så appelerende ville jeg gå efter Henriks løsning tror jeg. Den er garanteret en fint simpel løsning...
V/h Christian
V/h Christian
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Derfor skrev jeg et elektirsk aktiveret gasspjæds stop, bruges til at holde gasspjældet åbent.
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Nå... Det så jeg ikke engang. Men du vil så fjerne effekten ved rent at smide tændingen frem eller hvordan?
I øvrigt... Lattergassen skulle kun virke ved fuldgas. Som han siger er han ikke bage for udstyret da det er top grej... Oven i det er det små gas dyser - Tror bestemt ikke det er noget problem!!!
I øvrigt... Lattergassen skulle kun virke ved fuldgas. Som han siger er han ikke bage for udstyret da det er top grej... Oven i det er det små gas dyser - Tror bestemt ikke det er noget problem!!!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Helt klart ved at retadere tændingen. Virker helt fantastisk maks ladetryk ved 1500 omdrejninger, En gl softvare fejl i ekstra coden, til bankesenoren.
En lidt længere motorvejs strækning i myldertiden, og turboen havde været brændt af
Ordentlig mappet ind vilde virkningen være helt fin, Hvis man ikke er øm overfor sin turbo.
Nos er et problem da det er en øjeblikkelig effekt forøgelse, hvilket er ok til underlag med god friktion.
På alle andre underlag er det håbløst ustyrligt.
MVH
Morten
En lidt længere motorvejs strækning i myldertiden, og turboen havde været brændt af
Ordentlig mappet ind vilde virkningen være helt fin, Hvis man ikke er øm overfor sin turbo.
Nos er et problem da det er en øjeblikkelig effekt forøgelse, hvilket er ok til underlag med god friktion.
På alle andre underlag er det håbløst ustyrligt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Ja... Det med nossen er rigtigt - Men det er jo det han vil have... Ladetryk HELT fra bunden af Altså efterlyser han jo netop denne effekt fra bunden. Desuden kan man jo lade være med at give HELT fuld gas og undgå at gassen slår til...
Det med at smide tændingen u vejret... Jeg syntes nu alligevel den rykker omdr. afsted! Jeg tror ikke det er det han søger...
Det med at smide tændingen u vejret... Jeg syntes nu alligevel den rykker omdr. afsted! Jeg tror ikke det er det han søger...
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
Med hensyn til et rigtigt antilag system(med indsprøjtning+tænding i udstødningstakten) så villle jeg nok anbefale nogle MEGET dyre stempler...standard stempler forsvinder HURTIGT hvis man leger med det...har selv brændt splinternye smedestempler til 1.5 bar af ved at lege med det der...
BMW ---> Best Motor in the World!