Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2005, 10:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
hvad med virkelig at skyde lidt benz i manifoldet? måske samtidig med en fuel cut ved lukket gasspjæld og en tomgangs regulatur der åbner for lidt luft? bare en hurtig indskydning, mand kan vel bruge en ventil fra eks. vis en mitzu med direkte sprøjt og en ms til at styre den.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2005, 11:04 
I skal have tusind tak for den store interesse, for mit "lille" problem

Havneren skrev:
Den var bestemt lidt værre!!! Du lukker jo gasspjældet for at fjerne effekten når du retter op der... Når du lukker spjældet er der jo ikke mere luft til at drive turboen rundt. Er lattergas lovligt i din sport????


Ja det er lige blevet tilladt med NOS i vores klasse (standard).
Jeg har faktisk også et sæt 100+ liggende, men jeg tøver lidt med at montere det , Idet vi kører med en ret høj kompression 9.8:1, for at have lidt mere i bunden. Det betyder at den også kører på 118oktan for at undgå tændingsbanken.
Men hvis der findes nogle gode erfaringer med: turbo, høj kompr. og lustgas, vil jeg meget gerne høre lidt om det.

Citat:
Posted: 18 May 2005, 22:14 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, vi skal have vores lille gule prikkede ven med den sjove hale til at holde speederen i bund, og når han så skal korrigere effekten indkobler han en sekundær omdrejningsbegrænser istedet for at lette gassen.

Denne kunne feks være sat således at den eks trækker tændingen til TDC v. rpm over 3000 og laver fuelcut v. 3200rpm.

Så længe knappen er trykket ned brænder den hele lortet af i turboen og varmer jo så selvf. det hele lidt op.

Hårdt ved grejet, men så er turbotøven ihvertfald væk.


Det syntes jeg lyder som en rigtig godt idé, jeg er ikke så bange for "grejet" da det jo iforvejen er bygget rimelig stærkt, for at tage de knubs, det giver at lande sidelæns, midt på en skrænt.
Men det åbner jo bare et nyt spørgsmål: Hvilken styring skal jeg så bruge?
Og er der nogen i nærheden af mig (horsens) der kan mappe den?

vh
Palle


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2005, 12:56 
Du skal selvfølgelig bruge Megasquirt.

Lattergas er PISSE godt til netop det du skal bruge det til... JEg ville dog sætte nogle langt mindre dyser i! Altså 50hk måske... Du kunne så sætte gas styringen til at lukke for gassen når du når et vis ladetryk... Lassergas er rigtig godt til at sparke sådan en turbo igang med!

V/h Christian


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2005, 19:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg mener at MS kan snydes til at køre med antilag på korte prøver.
Det her tager udgang i ekstra coden , og dens mulighed for at skifte fuel map og tændings map vhaf en kontakt.
Hertil hræves en form for elektrisk aktiveret gassplælds stop til at holde omdrejningerne oppe, en kontakt på speederen, og en manuel betjent kontakt.Dernæst retadere man tændings tabel nr 2 og feder vetabel nr 2 op.
Dette vil bevirke at når man aktivere knappen så vil tomgangen blive hævet, men da det går igennem kontakten til speederen, vil det kun ske ved speederslip, og tændingen retaderes, og der tilsættes mere benzin, og man har et fungerende antilag system.
Nos ved lave omdrejninge, og ikke fuldt åbent gasspjæld kan give store problemer.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2005, 07:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Har du ikke lukket gasspjæld der så morten eller misforstår jeg? Så længe der ikke er en god luftmængde gennem motoren tror jeg ikke det får turboen igang... "rigtig" antilag åbner mig bekendt et luftsjælde så der er ilt til forbrændingen i mannifolden. Hvis lattergassen ikke er så appelerende ville jeg gå efter Henriks løsning tror jeg. Den er garanteret en fint simpel løsning...

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2005, 07:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Derfor skrev jeg et elektirsk aktiveret gasspjæds stop, bruges til at holde gasspjældet åbent.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2005, 08:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nå... Det så jeg ikke engang. Men du vil så fjerne effekten ved rent at smide tændingen frem eller hvordan?

I øvrigt... Lattergassen skulle kun virke ved fuldgas. Som han siger er han ikke bage for udstyret da det er top grej... Oven i det er det små gas dyser - Tror bestemt ikke det er noget problem!!!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2005, 14:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Helt klart ved at retadere tændingen. Virker helt fantastisk maks ladetryk ved 1500 omdrejninger, En gl softvare fejl i ekstra coden, til bankesenoren.
En lidt længere motorvejs strækning i myldertiden, og turboen havde været brændt af :lol:
Ordentlig mappet ind vilde virkningen være helt fin, Hvis man ikke er øm overfor sin turbo.
Nos er et problem da det er en øjeblikkelig effekt forøgelse, hvilket er ok til underlag med god friktion.
På alle andre underlag er det håbløst ustyrligt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2005, 15:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... Det med nossen er rigtigt - Men det er jo det han vil have... Ladetryk HELT fra bunden af Altså efterlyser han jo netop denne effekt fra bunden. Desuden kan man jo lade være med at give HELT fuld gas og undgå at gassen slår til...

Det med at smide tændingen u vejret... Jeg syntes nu alligevel den rykker omdr. afsted! Jeg tror ikke det er det han søger...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2005, 02:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Med hensyn til et rigtigt antilag system(med indsprøjtning+tænding i udstødningstakten) så villle jeg nok anbefale nogle MEGET dyre stempler...standard stempler forsvinder HURTIGT hvis man leger med det...har selv brændt splinternye smedestempler til 1.5 bar af ved at lege med det der...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team