oliemangel i lange skarpe sving...
Redaktør: Moderatorer
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Ang. De billige t.hansen olier osv. så har min chef i forbindelse med at han skiftede brændte ventiler prædiket om at man ikke skulle bruge alt for billig olie da der manglede nogle grundlæggende vedligeholdende bestanddele i olien (synes han sagde noget med at der manglede noget til at "slibe" med, men jeg tager muligvis grueligt fejl).
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
Ræserjørgen
taget til efterretning...
C.Sørensen skrev:og jeg ikke har haft andre biler makkerC.Sørensen skrev:
nissan patrol årg 85 YEAH... the way to go/////
Toyota Corolla GTi årg 89 damm den var hurtig
Toyota Landcruiser Hj60 med turbo fuck den kunne arbejde....
Bmw 323i E30 årg 83 imp fra CH Hmm dyrt bekendtskab (forsikring)
Toyota Landcruiser LJ70 årg 88 ja den havde jeg ikke 14 dage for sløv
Vw Golf 1.6D årg 88 km 4640000 fuck den fik pryl den kunne tag det....
Nissan Patrol årg 87 dejlig vogn
Bmw 320i E3o den svejset jeg i 2 mdr hver aften for at syne den møj bil
Ford Escort 1.3 årg 86 ja den fejlet aldrig noget men for sløv..
Vw Golf GTD årg 86 en ejers fra CH 118000km lige som fabriks ny
Datsun Patrol årg 84 med alt i 4x4 udstyr men meget rusten
Toyota Carina E årg 93 lækker bil
Ford Escort XR3I årg 83 alt tid i stykker
Vw Golf 1 GTD årg 83 imp min dejlig gaderacer
Nissan Patrol årg 88
opel vectra A 2,0i med lexmaul
vw golf 2 1,3 van
vw golf 2 1.6D van
Daihatsu rocky 2.8td føj en møj kasse
Mercedes benz W124 300D "den køre jeg i nu"
biler som jeg har ejet men ikke kørt i til dagligt
Vw golf 1.6d årg 82
Opel kadett 1.3 årg 87
Toyota Supra 2.8i årg 83 den kunne køre stærkt om natten
Ford Escort 1.4 årg 82 den har jeg stadigt
Ford Tanus 20M mit projekt årg 70 den gang kunne de lave biler...
Opel Kadett c årg 76 markracer
Ford Escort 1.3 årg ?? ingen papir reservedels bil
Ford Escort 1.3 årg 89 reservedels bil
Ford Escort 1.1 årg 82
Ford Sierra 1.6 årg 87
Ford Sierra 2.0 årg 88
Ford Escort 1.6 årg 89 reservedels bil
Ford escort 1.6 årg 89
_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
som du kan se så har jeg haft mange cvh'er og de alle har kørt på 10/40 det er også helt fint at du køre på kvalitets olie men 15/40 dur ikke til hydraulisk ventilløftere hvilket som ford har store problemer nok med i forvejen hvad med at få din motor gjordt tæt og prøv noget andet olie jeg er sikker på det vil hjælpe bare for sjov skyld så køre min mercedes på 0/30 og den røre ikke olien med 500000km+ på motoren men der er jo også forskel på biler
ok , det var ikke ment som en direkte sviner , jeg var bare ikke sikker på om jeg modtog råd fra en 18-19 årig bonderøv der havde købt en patrol for sin børneopsparing.... men det forholder sig åbenbart anderledes... my bad , den må jeg tage på min kappe
så pænt undskyld einstein , jeg bukker mig i støvet fra din turbotraktor
GIB GAS
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Re: det olie igen....
Ræserjørgen skrev: den både køre og lyder bedre samt køre længere på km/l
, der lød det bare mere som om den druknede de(n) yderste cylinder(e) i olie nedefra , med ekstremt effekttab til følge... indtil der blev kørt mere ligeud igen... Men fejlen ligger altså ikke i olien Åge , mere i dens placering under kørslen...[/quote]
Du må have et meget bedre vejgreb end de fleste hvis du kan få en cylinder til at drukne i olie der kommer fra bundkarret.
Det er nok nærmere dine hydrauliske løfrere der har manglet olie, hvilket bevirker at ventilerne ikke åbner som de skal.
Men uanset årsag så er skvulp plader med div envejs klapper, og hvad man ellers kalder dem. den eneste økonomiske løsning.
Den eneste fald grupe er at man kan risikere at smadre motoren grundet for lidt olie omkring oliepumpen
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Ræserjørgen
Re: det olie igen....
Morten VJ skrev:Ræserjørgen skrev: den både køre og lyder bedre samt køre længere på km/l
, der lød det bare mere som om den druknede de(n) yderste cylinder(e) i olie nedefra , med ekstremt effekttab til følge... indtil der blev kørt mere ligeud igen... Men fejlen ligger altså ikke i olien Åge , mere i dens placering under kørslen...
Du må have et meget bedre vejgreb end de fleste hvis du kan få en cylinder til at drukne i olie der kommer fra bundkarret.
Det er nok nærmere dine hydrauliske løfrere der har manglet olie, hvilket bevirker at ventilerne ikke åbner som de skal.
Men uanset årsag så er skvulp plader med div envejs klapper, og hvad man ellers kalder dem. den eneste økonomiske løsning.
Den eneste fald grupe er at man kan risikere at smadre motoren grundet for lidt olie omkring oliepumpen
MVH
Morten[/quote]
har kørt på 15/60 dæk i forskellige bredder i en escort 3.er der var totalt strippet , tårnstiver og med skålsæde m. h-sele, og rst bremser , og fælge med et mål der øgede hjulafstanden med 40mm , men har du en hjemmeside eller nogle billeder af den volvo MS i motor ? har tænkt lidt i de baner... bare med kompressor - ved du om der er muligt at have flere indstillinger gemt i boxen ? eksempelvis en til når jeg er fattig , og en til når jeg har travlt ? og så skifte mellem de ROM's på en kontakt i kabinen..
takker
GIB GAS
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: det olie igen....
Ræserjørgen skrev:[, men har du en hjemmeside eller nogle billeder af den volvo MS i motor ? har tænkt lidt i de baner... bare med kompressor - ved du om der er muligt at have flere indstillinger gemt i boxen ? eksempelvis en til når jeg er fattig , og en til når jeg har travlt ? og så skifte mellem de ROM's på en kontakt i kabinen..
takker
GIB GAS
Der findes flere beskrivelser rundt omkring på nettet, også flere billedserier. Søg engang på google, så dukker der nogle stykker op.
Ang. flere indstillinger:
Det er muligt at have 2 sæt tabeller i MS som der kan skiftes mellem, MEN, fidusen er ikke ret stor, medmindre man har feks et map til 95oktan, og et til 120avgas eller lign.
Hvis det kun er til økokørsel, så vil du alligevel ikke ligge samme sted i tabellen under race som under øko, aka begge dele kan være i samme tabel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Her er de nyeste billeder af projektet.
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=70177#70177
Men det eneste man kan bruge dem til er at eventuelt at hente inspiration til et volvo projekt med MS. I bund og grund ligner det enhver anden indsprøjtning, det sjove sker i Boksen som er gemt væk.
MVH
Morten
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=70177#70177
Men det eneste man kan bruge dem til er at eventuelt at hente inspiration til et volvo projekt med MS. I bund og grund ligner det enhver anden indsprøjtning, det sjove sker i Boksen som er gemt væk.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
stefan