oliemangel i lange skarpe sving...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#11 Indlæg af Dagooz »

Ang. De billige t.hansen olier osv. så har min chef i forbindelse med at han skiftede brændte ventiler prædiket om at man ikke skulle bruge alt for billig olie da der manglede nogle grundlæggende vedligeholdende bestanddele i olien (synes han sagde noget med at der manglede noget til at "slibe" med, men jeg tager muligvis grueligt fejl).
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#12 Indlæg af C.Sørensen »

ja lars som du ved så er jeg meget stille og rolig :D
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

:wink:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Ræserjørgen

taget til efterretning...

#14 Indlæg af Ræserjørgen »

C.Sørensen skrev:og jeg ikke har haft andre biler makker
C.Sørensen skrev:

nissan patrol årg 85 YEAH... the way to go/////

Toyota Corolla GTi årg 89 damm den var hurtig

Toyota Landcruiser Hj60 med turbo fuck den kunne arbejde....

Bmw 323i E30 årg 83 imp fra CH Hmm dyrt bekendtskab (forsikring)

Toyota Landcruiser LJ70 årg 88 ja den havde jeg ikke 14 dage for sløv

Vw Golf 1.6D årg 88 km 4640000 fuck den fik pryl den kunne tag det....

Nissan Patrol årg 87 dejlig vogn

Bmw 320i E3o den svejset jeg i 2 mdr hver aften for at syne den møj bil

Ford Escort 1.3 årg 86 ja den fejlet aldrig noget men for sløv..

Vw Golf GTD årg 86 en ejers fra CH 118000km lige som fabriks ny

Datsun Patrol årg 84 med alt i 4x4 udstyr men meget rusten

Toyota Carina E årg 93 lækker bil

Ford Escort XR3I årg 83 alt tid i stykker

Vw Golf 1 GTD årg 83 imp min dejlig gaderacer

Nissan Patrol årg 88

opel vectra A 2,0i med lexmaul

vw golf 2 1,3 van

vw golf 2 1.6D van

Daihatsu rocky 2.8td føj en møj kasse

Mercedes benz W124 300D "den køre jeg i nu"

biler som jeg har ejet men ikke kørt i til dagligt

Vw golf 1.6d årg 82

Opel kadett 1.3 årg 87

Toyota Supra 2.8i årg 83 den kunne køre stærkt om natten

Ford Escort 1.4 årg 82 den har jeg stadigt

Ford Tanus 20M mit projekt årg 70 den gang kunne de lave biler...

Opel Kadett c årg 76 markracer

Ford Escort 1.3 årg ?? ingen papir reservedels bil

Ford Escort 1.3 årg 89 reservedels bil

Ford Escort 1.1 årg 82

Ford Sierra 1.6 årg 87

Ford Sierra 2.0 årg 88

Ford Escort 1.6 årg 89 reservedels bil

Ford escort 1.6 årg 89


_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST


som du kan se så har jeg haft mange cvh'er og de alle har kørt på 10/40 det er også helt fint at du køre på kvalitets olie men 15/40 dur ikke til hydraulisk ventilløftere hvilket som ford har store problemer nok med i forvejen hvad med at få din motor gjordt tæt og prøv noget andet olie jeg er sikker på det vil hjælpe bare for sjov skyld så køre min mercedes på 0/30 og den røre ikke olien med 500000km+ på motoren men der er jo også forskel på biler


ok , det var ikke ment som en direkte sviner , jeg var bare ikke sikker på om jeg modtog råd fra en 18-19 årig bonderøv der havde købt en patrol for sin børneopsparing.... men det forholder sig åbenbart anderledes... my bad , den må jeg tage på min kappe

så pænt undskyld einstein , jeg bukker mig i støvet fra din turbotraktor :wink:

GIB GAS
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#15 Indlæg af C.Sørensen »

ja hvor fanden skulle du også vide det fra :lol: held & lykke med projeket
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Re: det olie igen....

#16 Indlæg af Morten VJ »

Ræserjørgen skrev: den både køre og lyder bedre samt køre længere på km/l


, der lød det bare mere som om den druknede de(n) yderste cylinder(e) i olie nedefra , med ekstremt effekttab til følge... indtil der blev kørt mere ligeud igen... Men fejlen ligger altså ikke i olien Åge , mere i dens placering under kørslen...[/quote]

Du må have et meget bedre vejgreb end de fleste hvis du kan få en cylinder til at drukne i olie der kommer fra bundkarret.
Det er nok nærmere dine hydrauliske løfrere der har manglet olie, hvilket bevirker at ventilerne ikke åbner som de skal.
Men uanset årsag så er skvulp plader med div envejs klapper, og hvad man ellers kalder dem. den eneste økonomiske løsning.
Den eneste fald grupe er at man kan risikere at smadre motoren grundet for lidt olie omkring oliepumpen

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Ræserjørgen

Re: det olie igen....

#17 Indlæg af Ræserjørgen »

Morten VJ skrev:
Ræserjørgen skrev: den både køre og lyder bedre samt køre længere på km/l


, der lød det bare mere som om den druknede de(n) yderste cylinder(e) i olie nedefra , med ekstremt effekttab til følge... indtil der blev kørt mere ligeud igen... Men fejlen ligger altså ikke i olien Åge , mere i dens placering under kørslen...


Du må have et meget bedre vejgreb end de fleste hvis du kan få en cylinder til at drukne i olie der kommer fra bundkarret.
Det er nok nærmere dine hydrauliske løfrere der har manglet olie, hvilket bevirker at ventilerne ikke åbner som de skal.
Men uanset årsag så er skvulp plader med div envejs klapper, og hvad man ellers kalder dem. den eneste økonomiske løsning.
Den eneste fald grupe er at man kan risikere at smadre motoren grundet for lidt olie omkring oliepumpen

MVH

Morten[/quote]

har kørt på 15/60 dæk i forskellige bredder i en escort 3.er der var totalt strippet , tårnstiver og med skålsæde m. h-sele, og rst bremser , og fælge med et mål der øgede hjulafstanden med 40mm , men har du en hjemmeside eller nogle billeder af den volvo MS i motor ? har tænkt lidt i de baner... bare med kompressor - ved du om der er muligt at have flere indstillinger gemt i boxen ? eksempelvis en til når jeg er fattig , og en til når jeg har travlt ? og så skifte mellem de ROM's på en kontakt i kabinen..

takker

GIB GAS
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: det olie igen....

#18 Indlæg af HenrikGM »

Ræserjørgen skrev:[, men har du en hjemmeside eller nogle billeder af den volvo MS i motor ? har tænkt lidt i de baner... bare med kompressor - ved du om der er muligt at have flere indstillinger gemt i boxen ? eksempelvis en til når jeg er fattig , og en til når jeg har travlt ? og så skifte mellem de ROM's på en kontakt i kabinen..

takker

GIB GAS



Der findes flere beskrivelser rundt omkring på nettet, også flere billedserier. Søg engang på google, så dukker der nogle stykker op.

Ang. flere indstillinger:
Det er muligt at have 2 sæt tabeller i MS som der kan skiftes mellem, MEN, fidusen er ikke ret stor, medmindre man har feks et map til 95oktan, og et til 120avgas eller lign.

Hvis det kun er til økokørsel, så vil du alligevel ikke ligge samme sted i tabellen under race som under øko, aka begge dele kan være i samme tabel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#19 Indlæg af Morten VJ »

Her er de nyeste billeder af projektet.
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=70177#70177
Men det eneste man kan bruge dem til er at eventuelt at hente inspiration til et volvo projekt med MS. I bund og grund ligner det enhver anden indsprøjtning, det sjove sker i Boksen som er gemt væk.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
stefan

#20 Indlæg af stefan »

Kan vi ikke blive enige om at forskellemn på en 15/40 og en 10/40 er tykkelsen når den er kold, så det er nok ikke lige det der er problemet......
Besvar