Dele erfaring med at bore huller i bremseskiver?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#11 Indlæg af Transitfar »

HenrikGM skrev:Der findes et hav af forskellige materialer til at lave bremseskiver af

Takker. Det var bare det, jeg gerne ville have bekræftet.
Ved du, om der er forskel i den almindelige personvognsverden, eller har man et "standard-materiale"???

VH Lars
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Der er helt sikkert forskel.

Jeg vil dog tro at mange "aftermarket" fabrikanter laver det i nær samme materiale.

Se evt. på bestandigheden overfor rustangreb; nogle skiver ruster bare det er tåget, andre kan stå længe uden at blive røde.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

HenrikGM skrev: nogle skiver ruster bare det er tåget, andre kan stå længe uden at blive røde.

Hmm, ja, stof til eftertanke...
Ligesom slidtagen, hvorfor mon nogle bremser kører 4 gange så langt som andre, selv om der er tale om ens biler og ens køremønstre... :? :?
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
ALF

#14 Indlæg af ALF »

Hvad nu hvis man nøjes med at lave spor i skiverne?
Altså jeg fræser jo med en rundings fræser når jeg laver spor for at undgå karv vikring, og sporet laves ikke dyber end de min. mål skiverne nu har!
Altså når sporene er slidt væk er skiverne på min. mål.
Er det så stadig et problem med at de vil sprænge?
For jeg har set at autobremsen sælger race skiver til små 1200kr. i VMAX for et sæt.
Så der kan ikke være den store forskel på dem de sælger og de brembo jeg har lavet!!!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

ALF skrev:Hvad nu hvis man nøjes med at lave spor i skiverne?
Altså jeg fræser jo med en rundings fræser når jeg laver spor for at undgå karv vikring, og sporet laves ikke dyber end de min. mål skiverne nu har!
Altså når sporene er slidt væk er skiverne på min. mål.
Er det så stadig et problem med at de vil sprænge?
For jeg har set at autobremsen sælger race skiver til små 1200kr. i VMAX for et sæt.
Så der kan ikke være den store forskel på dem de sælger og de brembo jeg har lavet!!!


Der er nok kun et par godkendelser, og test til forskel :shock:
Så lav du kun roligt riller i Brembo skiver :twisted:
Og prøv at forlarer de efterladte-politi-forsikring hvorfor du fik akut bremsesvigt :cry:
Lev med samvittigheds kvalerne, og betal en mega erstatning.
Bare pgaf et par riller der skulle se smarte ud på den lokale....( vælg selv)
Men hvorfor rillerne har du et akut bremse problem med varme bremser, så prøv med øget køling andre klodser, og større bremser, fra modellen med mere motorkraft.
Eller er det kun fordi det ser smart ud :?:

Lad være med at gøre det , om du så polere rillerne.
Der en grund til at nogen er helt plane, andre ligner en gammel ost, og nogle ligner en grammofon plade.
Hvilket blev forklaret i et tideligere indlæg.

MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#16 Indlæg af s@g »

Fra powerpage.dk under bremser
Jeg vil bestemt ikke anbefale at man selv roder med at lave sig sine egne skiver da det ikke er muligt at vide om kalibrer fastgørelsen kan holde - special skiver er for fagfolk.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Besvar