Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2005, 22:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
Der findes et hav af forskellige materialer til at lave bremseskiver af

Takker. Det var bare det, jeg gerne ville have bekræftet.
Ved du, om der er forskel i den almindelige personvognsverden, eller har man et "standard-materiale"???

VH Lars

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2005, 22:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der er helt sikkert forskel.

Jeg vil dog tro at mange "aftermarket" fabrikanter laver det i nær samme materiale.

Se evt. på bestandigheden overfor rustangreb; nogle skiver ruster bare det er tåget, andre kan stå længe uden at blive røde.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2005, 22:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
nogle skiver ruster bare det er tåget, andre kan stå længe uden at blive røde.

Hmm, ja, stof til eftertanke...
Ligesom slidtagen, hvorfor mon nogle bremser kører 4 gange så langt som andre, selv om der er tale om ens biler og ens køremønstre... :? :?

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2005, 17:58 
Hvad nu hvis man nøjes med at lave spor i skiverne?
Altså jeg fræser jo med en rundings fræser når jeg laver spor for at undgå karv vikring, og sporet laves ikke dyber end de min. mål skiverne nu har!
Altså når sporene er slidt væk er skiverne på min. mål.
Er det så stadig et problem med at de vil sprænge?
For jeg har set at autobremsen sælger race skiver til små 1200kr. i VMAX for et sæt.
Så der kan ikke være den store forskel på dem de sælger og de brembo jeg har lavet!!!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2005, 18:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
ALF skrev:
Hvad nu hvis man nøjes med at lave spor i skiverne?
Altså jeg fræser jo med en rundings fræser når jeg laver spor for at undgå karv vikring, og sporet laves ikke dyber end de min. mål skiverne nu har!
Altså når sporene er slidt væk er skiverne på min. mål.
Er det så stadig et problem med at de vil sprænge?
For jeg har set at autobremsen sælger race skiver til små 1200kr. i VMAX for et sæt.
Så der kan ikke være den store forskel på dem de sælger og de brembo jeg har lavet!!!


Der er nok kun et par godkendelser, og test til forskel :shock:
Så lav du kun roligt riller i Brembo skiver :twisted:
Og prøv at forlarer de efterladte-politi-forsikring hvorfor du fik akut bremsesvigt :cry:
Lev med samvittigheds kvalerne, og betal en mega erstatning.
Bare pgaf et par riller der skulle se smarte ud på den lokale....( vælg selv)
Men hvorfor rillerne har du et akut bremse problem med varme bremser, så prøv med øget køling andre klodser, og større bremser, fra modellen med mere motorkraft.
Eller er det kun fordi det ser smart ud :?:

Lad være med at gøre det , om du så polere rillerne.
Der en grund til at nogen er helt plane, andre ligner en gammel ost, og nogle ligner en grammofon plade.
Hvilket blev forklaret i et tideligere indlæg.

MVH
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2005, 22:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Fra powerpage.dk under bremser
Citat:
Jeg vil bestemt ikke anbefale at man selv roder med at lave sig sine egne skiver da det ikke er muligt at vide om kalibrer fastgørelsen kan holde - special skiver er for fagfolk.

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 101 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team