Turbo spørsmål
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvis jeg fatter den her rigtigt. så har du bare monteret turbo på en max tunet 1000ccm motor. 289 G knaster er vel lige rigeligt. der er trods alt meget overlap(ikke godt) og hvis du køre på et vaccum styret benzin system så forsvinder vaccummet jo når der kommer tryk på. men er der en elektrisk benzinpumpe på?? og suger du eller trykker dui gennem karb ??
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
For mig at se så er benzinpumpen forkert til opsætningen. den burde jo pumpe som en gal når der kommer tryk på motoren, men den kan åbenbart ikke overvinde det forøgede tryk der kommer når svømmerhuset udsættes for ladetryk.
Så det hedder nok en pumpe der kan give mere tryk, og en benzintryks regulator til trykladning.
MVH
Morten
Så det hedder nok en pumpe der kan give mere tryk, og en benzintryks regulator til trykladning.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
grydesvamp skrev:har samme problem på lada'en men det er på grund af den ikke får nok benz.. har derfor købt spec benzinregulator fra gik turbo i sverige, samt benzinpumpe fra bmw (købt af homie) og så et returrør fra regulatoren det burde hjælpe på problemet..
her var indkøbslisten og her kommer forklaringen..
når bilen kører normalt med meget lidt pedal og lige under ladetryk kører den fint da der ikke er nogen "!forhindring" for benzinen som ved en normal kaburator på en bil uden tryk(0,25bar for de fleste biler) når du så trykker pådalen i bund og turboen laver tryk (hvilket jo er grunden til at vi monterede den) så stiger modstanden for benzinen dvs at kaburatoren nu ikke får det benzintryk den nu skal ha for at fungere rigtigt og lave en god forstøvning af benzinen. for at løse problemet køber du en benzinregulator (fx fra gik 860svk) den hedder malpassi og er lavet spec til kaburatorer (noget med justeringsmulighederne på den), det næste er så en god stor benzinpumpe (og evt en fødepumpe til denne) fx fra en bmw (den model der sider under tanken. der findes også en der sider nede i tanken, men problemet med denne er at der så er tryk på alle slangerne under bilen!) og så skal der laves et returrør tilbage i tanken der er i større diameter end føderøret. (mit føderør er i 8 mm og retur i 10mm kobber)
opstillingen er så følgene:
1.fra tanken i føderøret under bilen op i motorrum.
2.fra føderør i motorrum over til fødepumpe (en original lada pumpe kan saktens følge med så den bruger jeg men find en god sugepumpe der kan levere noget benz for ellers vil der blive overkill på den (forklkaring følger)
3.fra fødepumpe over i trykpumpe (fx. fra bmw).
4.fra trykpumpe over i benzinregulatoren.
5. fra benzinregulatoren skal der så gå en slange til kaburatoren, en til returrøret som fører tilbage til tanken og en der skal monteres på trykrøret lige før gasspjældet.
det skulle gerne kunne klare problemerne.
til benzinpumpen skal der bruges et ekstra relæ og en sikring (da pumpen skal ha power og vi jo ikke ønsker denne sætter ud) signal til relæet kan tages fra tændingen så når nøglen er drejet til tænding kører pumpen der kan med fordel monteres en kontakt der kan afbryde signalet..
regulatoren skal justeres ind hvilket kan gøres med et trykur.
alle samlinger på benzinslanger skal helst monteres med klemspænder da disse spænder lige meget rundt på slangen, hvorimod alm spændbånd giver en ujævn stramning.
benzinregulatoren mærker når der kommer ladetryk og øger benzintrykket sammen med ladetrykket derved opnås altid der rigtige overtryk på benzinen som kaburatoren har brug for.
håber du kan bruge noget af alt mit ævl til noget. btw har du sørget for at alle studsserne på kaburatoren er modaniseret til at kunne klare tryk (ikke så fedt hvis den blæser benzindampe ud af studsserne!
Fri bane fuld hane! 
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
John Sahl skrev:Jeg mener ikke du har en kinamands chance for at få det til at virke optimalt med den originale karburator. Så find eventuelt delene fra en en MG Montego Turbo som en anden foreslog længere oppe..
.
man kan stortset altid få det til at virke men ingen tvivl om at det er nemmere HVIS man har indsprøjtning og/eller ved hvordan det skal laves (og har råd til stumperne som mig fx!)
Fri bane fuld hane! 
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
generatoren har en direkte ledning til batteriet, der vil den også køre når bilen er slukket.
hvis du vil ud i det med at pumpen slukker når motoren går ud, så skal man lave en elektronisk anordning der eks får signal fra en takt sensor. denne skal så styre at lad os sige at man har et tidsinterval på 5 sek til at taktsensoren giver en impuls, hvis ikke denne impuls kommer slukker anordningen for benzinpumperelæet.
det er i alt fald en mulig måde at lave det på.
venlig hilsen Lasse
hvis du vil ud i det med at pumpen slukker når motoren går ud, så skal man lave en elektronisk anordning der eks får signal fra en takt sensor. denne skal så styre at lad os sige at man har et tidsinterval på 5 sek til at taktsensoren giver en impuls, hvis ikke denne impuls kommer slukker anordningen for benzinpumperelæet.
det er i alt fald en mulig måde at lave det på.
venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...


-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
At bruge D+ tilslutningen aka. ledningen til ladelampen til at styre et relæ til benzinpumpen , på en karburator bil er faktisk ikke helt tosset.
Kig på monterings vejledningen til et eftermonteret kørelys relæ.
Dette i kombination med en enertikontakt og man er dækket ind til alle forkommende katastrofer.
Undtagen oversvømmelser.
MVH
Morten
Kig på monterings vejledningen til et eftermonteret kørelys relæ.
Dette i kombination med en enertikontakt og man er dækket ind til alle forkommende katastrofer.
Undtagen oversvømmelser.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Anders Nielsen
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Du glemmer svømmerhuset, som indeholder benzin nok til at få den startet. Min gl BMW med doppelte weber karburatorer kunne starte og kører ca 800 m inden de løb tør.
Og det vil kun virke på en karburator
Hvis man stadig er bekymret så kan man altid Koble kl 50 (starter)til kredsen, med en spærre diode til generatoren.
MVH
Morten
Og det vil kun virke på en karburator
Hvis man stadig er bekymret så kan man altid Koble kl 50 (starter)til kredsen, med en spærre diode til generatoren.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html