grydesvamp skrev:
har samme problem på lada'en men det er på grund af den ikke får nok benz.. har derfor købt spec benzinregulator fra gik turbo i sverige, samt benzinpumpe fra bmw (købt af homie) og så et returrør fra regulatoren det burde hjælpe på problemet..
her var indkøbslisten og her kommer forklaringen..
når bilen kører normalt med meget lidt pedal og lige under ladetryk kører den fint da der ikke er nogen "!forhindring" for benzinen som ved en normal kaburator på en bil uden tryk(0,25bar for de fleste biler) når du så trykker pådalen i bund og turboen laver tryk (hvilket jo er grunden til at vi monterede den) så stiger modstanden for benzinen dvs at kaburatoren nu ikke får det benzintryk den nu skal ha for at fungere rigtigt og lave en god forstøvning af benzinen. for at løse problemet køber du en benzinregulator (fx fra gik 860svk) den hedder malpassi og er lavet spec til kaburatorer (noget med justeringsmulighederne på den), det næste er så en god stor benzinpumpe (og evt en fødepumpe til denne) fx fra en bmw (den model der sider under tanken. der findes også en der sider nede i tanken, men problemet med denne er at der så er tryk på alle slangerne under bilen!) og så skal der laves et returrør tilbage i tanken der er i større diameter end føderøret. (mit føderør er i 8 mm og retur i 10mm kobber)
opstillingen er så følgene:
1.fra tanken i føderøret under bilen op i motorrum.
2.fra føderør i motorrum over til fødepumpe (en original lada pumpe kan saktens følge med så den bruger jeg men find en god sugepumpe der kan levere noget benz for ellers vil der blive overkill på den (forklkaring følger)
3.fra fødepumpe over i trykpumpe (fx. fra bmw).
4.fra trykpumpe over i benzinregulatoren.
5. fra benzinregulatoren skal der så gå en slange til kaburatoren, en til returrøret som fører tilbage til tanken og en der skal monteres på trykrøret lige før gasspjældet.
det skulle gerne kunne klare problemerne.
til benzinpumpen skal der bruges et ekstra relæ og en sikring (da pumpen skal ha power og vi jo ikke ønsker denne sætter ud) signal til relæet kan tages fra tændingen så når nøglen er drejet til tænding kører pumpen der kan med fordel monteres en kontakt der kan afbryde signalet..
regulatoren skal justeres ind hvilket kan gøres med et trykur.
alle samlinger på benzinslanger skal helst monteres med klemspænder da disse spænder lige meget rundt på slangen, hvorimod alm spændbånd giver en ujævn stramning.
benzinregulatoren mærker når der kommer ladetryk og øger benzintrykket sammen med ladetrykket derved opnås altid der rigtige overtryk på benzinen som kaburatoren har brug for.
håber du kan bruge noget af alt mit ævl til noget. btw har du sørget for at alle studsserne på kaburatoren er modaniseret til at kunne klare tryk (ikke så fedt hvis den blæser benzindampe ud af studsserne!