? forskellen mellem Golf gtd 1,6 og 1,9
Redaktør: Moderatorer
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
hvis 1,9 har et stempelslag der er 10mm længere end 1,6. hvordan kan jeg så bruge krumtappen i den??
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
C.Sørensen skrev:ja selv i standart trim så her de problemer med krumtaperne jeg har skiftet mange motorer på den konto aaz motoren køre med en kkk14 man kan godt bruge krumtappen i en i 1.6 med det kræver du flytter stempeler plejlstænger lejerne er mindre i em 1,9 i forhold til 1,6 så hold dig til en 1,6 det er det klogste det koster max 5000kr at hovede renovere din gammel motor og du kan jo selv skrue i den ikke
Det virker underligt - jeg har aldrig set en knækket krumtap på 1.6 eller 1.9.
Det plejer at være topstykkerne som bliver skæve OG forkamrerne som går løse.
Hvis man skal sige noget negativt om 1.9 maskinerne så er det på 1Z (1.9TDI 90hk) der har vi set flere som har en løs bolt ved krumtappen i tandremssiden, den i midten, men aldrig en knækket krumtap
v/h Peter
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
C.Sørensen skrev: aaz motoren køre med en kkk14
den er da ikke vandkølet?? kører aaz motoren uden vandkølning på turboen??
min gtd. har da en fin pumpe til at køle møllen ned med..
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
- Bay
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
- Geografisk sted: Rødkærsbro
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
sig mig.. hvor mange typer motore har de??
der er en 1,6 gtd som min med vandkølning som er en sb eller ra
hvad er forskellen??
og en aaz 1,9 racer dielsel
og så en 1,6 øko diesel?? V1 er det den man kan få til at gå længes på litteren??
der er en 1,6 gtd som min med vandkølning som er en sb eller ra
hvad er forskellen??
og en aaz 1,9 racer dielsel
og så en 1,6 øko diesel?? V1 er det den man kan få til at gå længes på litteren??
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk