Derfor lyder det stadig som periodisk svigt i et tændingsmodul.
Man skal bare huske på, at modulet naturligvis også svigter, hvis blot en enkelt af ledningsforbindelserne svigter.
Derfor: Af- og påmonter samtlige stik som sidder i tændingsdelen. Kontroller, smør, vrik og vrid, og kør så igen.
Den dag bilen stadig er helt død, så er der jo desv. kun modulet tilbage at udskifte...
Hjælp - rs turbo problem...??
Redaktør: Moderatorer
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
@TransitFar
Jeg er fuldstændig enig i, at det må være tændingsmodulet der har en periodisk fejl.....
Har studeret Haynes... Tændingsmodulet (ESC-II) sidder på torpedopladen bag motoren. Det får ganske rigtigt pulser fra strømfordeleren.
Pulsgiveren i strømfordeleren er en simpel magnet-giver, så den vil jeg gerne udelukke (har du adgang til et oscilloscop kan den måles efter...). Tilbage er så ESC og ledningsforbindelser. God jagt
/Nolan
Jeg er fuldstændig enig i, at det må være tændingsmodulet der har en periodisk fejl.....
Har studeret Haynes... Tændingsmodulet (ESC-II) sidder på torpedopladen bag motoren. Det får ganske rigtigt pulser fra strømfordeleren.
Pulsgiveren i strømfordeleren er en simpel magnet-giver, så den vil jeg gerne udelukke (har du adgang til et oscilloscop kan den måles efter...). Tilbage er så ESC og ledningsforbindelser. God jagt
/Nolan
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
de har det med at knække i stikket på strømforeleren så de 3 ben de kortslutter på undersiden så prøv lige at kontrollere det (kan laves med en strips rundt om huset det holder fint (med mindre det er en udstillings model ))
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
okay - nu har jeg skiftet hallgiveren (der _var_ ingen modstand) i fordeleren...(efter 1 time med en dåm stift og et par bukket dorne...
og en p-bøde!! ) - og der er kanon gnist fra tændspolen igen...men den vil stadig ikke starte -
der er svag gnist ved tændrørne (perodisk mangler den/svær at se) - skulle det være fordeler dæksel og rotor..??? - jeg mener, det skulle vel ikke være ødelagt af manglende tænding...? Eller det har måske været i dårlig stand fra starten af...?
- øv fik sq kun 600 km i den nye bil...inden det første problem kom...*suk*
Jeg har talt med Bruno H - og han mente ikke at det skulle kunne være ESCII modulet....(god holdbarhed) - hvad er jeres erfaringer med et???
Mvh
Lars
der er svag gnist ved tændrørne (perodisk mangler den/svær at se) - skulle det være fordeler dæksel og rotor..??? - jeg mener, det skulle vel ikke være ødelagt af manglende tænding...? Eller det har måske været i dårlig stand fra starten af...?
Jeg har talt med Bruno H - og han mente ikke at det skulle kunne være ESCII modulet....(god holdbarhed) - hvad er jeres erfaringer med et???
Mvh
Lars
RS-
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
tænding
Hej Shelby!
Altså hvis der er masser af gnist fra tændspolen men ikke ret meget ved rørene må det jo næsten være rørene eller dæksel/rotor måske kabler.
Nu har du jo så et problem med manglende gnist men ellers skal du også lige være opmærksom på benzinpumperelæet, det bliver sgu så varmt at tinnet og plasten smelter og så kan den altså også finde på at dø og så kan startes igen 5 min efter, det er det lilla relæ.
Læg lige mærke til om pumpen kører et lille øjeblik efter du har prøvet at tørne motoren, da jeg nåede mit tredje relæ vænnede jeg mig til at have et liggende i askebægeret, sagde du mistro?
svan
Altså hvis der er masser af gnist fra tændspolen men ikke ret meget ved rørene må det jo næsten være rørene eller dæksel/rotor måske kabler.
Nu har du jo så et problem med manglende gnist men ellers skal du også lige være opmærksom på benzinpumperelæet, det bliver sgu så varmt at tinnet og plasten smelter og så kan den altså også finde på at dø og så kan startes igen 5 min efter, det er det lilla relæ.
Læg lige mærke til om pumpen kører et lille øjeblik efter du har prøvet at tørne motoren, da jeg nåede mit tredje relæ vænnede jeg mig til at have et liggende i askebægeret, sagde du mistro?
svan
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh