Hjælp - rs turbo problem...??
Redaktør: Moderatorer
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
Hjælp - rs turbo problem...??
Nogen der kan hjælpe?? - Min escort rs turbo kan ikke kører, og det startede på halvvarm motor i 2' gear, den sagde puf og der var intet liv i den...efter 3 timer (kold motor) ville den igen, så jeg køret hjem og stillede den...(3 km) .- her til aften skulle jeg kigge på den og kørte en stille tur...intet galt??!(varm motor) og trode de var et glip, så jeg kørte ud mod kæresten..i 3 gear med acceleration på skete det igen..og nu er der nix liv i den...det ser ikke ud til at der er gnist på på tændingen, nogen der har været ude for det samme...??? - Håber i kan hjælpe/komme med et råd eller to...
Den har 0.8 bar lade tryk og er stillet ind, med chip, hos Bruno Hansen
Mvh
Lars
Den har 0.8 bar lade tryk og er stillet ind, med chip, hos Bruno Hansen
Mvh
Lars
RS-
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
motorproblemer
Hej!
Har prøvet noget tilsvarende på fætterens turbo, den døde også pludseligt under kørsel, skal ikke kunne sige om det var under belastning, men ihvertfald blev der målt fra a-z og det viste sig til sidst at være strømfordeleren som lavede periodisk ballade, den lokale bosch mand klarede et repsæt til omkring 4-500 kr og så var den kørene igen og har kørt problemfrit lige siden (Ford skulle have over 2000 da de kun kan skaffe en ny)
Hvis dette er problemet skal du huske at notere hele nummeret på huset da der er forskellige udgaver.
For god ordens skyld skal det nævnes at det var køge autoelektro som skaffede varerne.
Det kan jo også være din tændspole som laver ballade, der står i haynes bogen hvad værdien skal være og så er det bare at tage multimeteret med og så ud og måle når den laver numre.
Held og lykke.
svan
Har prøvet noget tilsvarende på fætterens turbo, den døde også pludseligt under kørsel, skal ikke kunne sige om det var under belastning, men ihvertfald blev der målt fra a-z og det viste sig til sidst at være strømfordeleren som lavede periodisk ballade, den lokale bosch mand klarede et repsæt til omkring 4-500 kr og så var den kørene igen og har kørt problemfrit lige siden (Ford skulle have over 2000 da de kun kan skaffe en ny)
Hvis dette er problemet skal du huske at notere hele nummeret på huset da der er forskellige udgaver.
For god ordens skyld skal det nævnes at det var køge autoelektro som skaffede varerne.
Det kan jo også være din tændspole som laver ballade, der står i haynes bogen hvad værdien skal være og så er det bare at tage multimeteret med og så ud og måle når den laver numre.
Held og lykke.
svan
- Ole..
- Senior Medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Nordvestjylland
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Det er tændingsforstærkeren - det lille modul, der er skruet på siden af strømfordeleren. Det er næsten 100%.
Havde nøjagtigt det samme problem på min gamle XR3i for nogle år siden.
Et opkald til et Bosch-værksted med dimsen i hånden kostede 500 slag for en ny og den kørte uden problemer siden.
Mvh
Nolan
Havde nøjagtigt det samme problem på min gamle XR3i for nogle år siden.
Et opkald til et Bosch-værksted med dimsen i hånden kostede 500 slag for en ny og den kørte uden problemer siden.
Mvh
Nolan
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Nolan skrev:Det er tændingsforstærkeren - det lille modul, der er skruet på siden af strømfordeleren. Det er næsten 100%.
Mvh Nolan
Nemlig, ja...
Har skiftet en del af de der moduler på Escorterne, men strømfordelerbilerne er jo efterhånden ved at være en saga blot.
Du kan ikke kontrollere den med et multimeter....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
okay, inden jeg gik måle amok er det jo godt at vide (mangler jo osse noget databog)...men nu er der ikke nogen lille modul på str.fordeleren - jeg kender det godt, der sidder et på min xr2 - men på rst'en er der bare et stik....??
Svan, det repsæt, hvad gik det ud på (hvis du kan huske det)??
Mvh
Lars
Svan, det repsæt, hvad gik det ud på (hvis du kan huske det)??
Mvh
Lars
RS-
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
lige et par ord fra chef mekanikeren
på strømfordeleren på en rs turbo sidder der ingen tændingsforstærker
når bilen går i stå. tager du stikket af din strømfordeler måler gennemgang mellem de 2 yderste ben (+/-) i stikket på din strømfordeler
med ohm meter ingen modstand = defekt
på strømfordeleren på en rs turbo sidder der ingen tændingsforstærker
når bilen går i stå. tager du stikket af din strømfordeler måler gennemgang mellem de 2 yderste ben (+/-) i stikket på din strømfordeler
med ohm meter ingen modstand = defekt
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Shelby 500 skrev:...men nu er der ikke nogen lille modul på str.fordeleren - jeg kender det godt, der sidder et på min xr2 - men på rst'en er der bare et stik....??
Godt, så......
Anede ikke at det modul ikke var der på RST'en.....
Ved nærmere eftertanke burde jeg jo egentligt have vidst det, da ECU'en i den jo styrer tændingen.....
Nå, men så har jeg ikke flere clues....
Mvh
Nolan