Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 17:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2005, 00:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Derfor lyder det stadig som periodisk svigt i et tændingsmodul.

Man skal bare huske på, at modulet naturligvis også svigter, hvis blot en enkelt af ledningsforbindelserne svigter.

Derfor: Af- og påmonter samtlige stik som sidder i tændingsdelen. Kontroller, smør, vrik og vrid, og kør så igen.

Den dag bilen stadig er helt død, så er der jo desv. kun modulet tilbage at udskifte...

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2005, 10:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
@TransitFar

Jeg er fuldstændig enig i, at det må være tændingsmodulet der har en periodisk fejl.....

Har studeret Haynes... Tændingsmodulet (ESC-II) sidder på torpedopladen bag motoren. Det får ganske rigtigt pulser fra strømfordeleren.

Pulsgiveren i strømfordeleren er en simpel magnet-giver, så den vil jeg gerne udelukke (har du adgang til et oscilloscop kan den måles efter...). Tilbage er så ESC og ledningsforbindelser. God jagt ;-)

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2005, 19:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
de har det med at knække i stikket på strømforeleren så de 3 ben de kortslutter på undersiden så prøv lige at kontrollere det (kan laves med en strips rundt om huset det holder fint (med mindre det er en udstillings model ))

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2005, 07:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
okay - nu har jeg skiftet hallgiveren (der _var_ ingen modstand) i fordeleren...(efter 1 time med en dåm stift og et par bukket dorne...:) og en p-bøde!! ) - og der er kanon gnist fra tændspolen igen...men den vil stadig ikke starte -
der er svag gnist ved tændrørne (perodisk mangler den/svær at se) - skulle det være fordeler dæksel og rotor..??? - jeg mener, det skulle vel ikke være ødelagt af manglende tænding...? Eller det har måske været i dårlig stand fra starten af...? :) - øv fik sq kun 600 km i den nye bil...inden det første problem kom...*suk*

Jeg har talt med Bruno H - og han mente ikke at det skulle kunne være ESCII modulet....(god holdbarhed) - hvad er jeres erfaringer med et???

:)

Mvh
Lars

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel: tænding
Indlæg: 10 feb 2005, 10:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej Shelby!

Altså hvis der er masser af gnist fra tændspolen men ikke ret meget ved rørene må det jo næsten være rørene eller dæksel/rotor måske kabler.

Nu har du jo så et problem med manglende gnist men ellers skal du også lige være opmærksom på benzinpumperelæet, det bliver sgu så varmt at tinnet og plasten smelter og så kan den altså også finde på at dø og så kan startes igen 5 min efter, det er det lilla relæ.
Læg lige mærke til om pumpen kører et lille øjeblik efter du har prøvet at tørne motoren, da jeg nåede mit tredje relæ vænnede jeg mig til at have et liggende i askebægeret, sagde du mistro?

svan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2005, 16:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
skift rotor og dæksel så snurre den god lyst

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2005, 06:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
hep - nu triller det igen. 8) ..tak for hjælpen....:) - hallgiver, fordelerdæksel og rotor var lige det der var galt....

mvh
Lars

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team