turbo tryk
Redaktør: Moderatorer
-
havnerenn
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Transitfar skrev:Henrik, fortæl da lidt mere om de der maskiner med vandindsprøjt, og gerne links???
Sidder allerede og savler....
Hmm, nå-ja, sidder jo altid og savler....![]()
...
Skum du bare videre. Kom til Herning, i den sidste weekend i sommerferien, så skal jeg give dig en rundtur imellem de absolut hårdeste tunede dieselsparkere i europa....
Typiskt er der tale om effektforøgelser over std på ikke under en faktor 8.
Prøv selv at tage transistten, og give den en faktor 8 effektforøgelse.
Surf rundt på de forskellige traktortræksider, der er nok af dem, men ikke ret mange af dem er godt opdaterede, eller viser ret mange detaljer. Kom herop den weekend, så kan man se skidtet ind real life, og også under hjelmen(det er der alt det sjove er, som bekendt!)
Mandens lancia; hvis der er styr på blandingsforhold, tændingsvinkel(tændingsbanken), og EGT, så skru op til noget skrider ud af trit. Har du ingen ide om nogen af delene, så hold snitterne fra skruen. Hvis motorstyringen ikke er gearet til at du skruer den op, så går du direkte ud på isen, ligeforbi skiltet med:"Isen er usikker". Det kan være den kan tumle 1,4bar(no likely) uden at koste penge, eller den kan komme i tanke om at udføre et kinasyndrom v. bare 0,1bar mere, hvis du tager en tur til tyskland og lige skal imponere gutterne.
Leg ikke med det hvis du ikke ved hvad du laver. Skru den op til 1,2bar hvis du 1. har råd til at smaske motoren, 2. har lidt føling med det, eller 3. er ligeglad.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gæst
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
80hk....!
Ved KUN at ændre tændingen og KUN at skrue den 0,1 bar op...
Den har ca 180hk standart hvis det er en 16v ikk... Dvs. 45% højre effekt.
Det kan godt være jeg bor langt ude på landet, men jeg føler mig stadig ret fornærmet på min inteligens!
Jeg må erkende at jeg til tider har undret mig over at en 2,0 16V kan lave SÅ ringe effekt ved så højt et ladetryk (0,8bar), men at det HELE skulle ligge i tændingen vil jeg tillade mig at tvivle på stadig væk.
v/h chritian
Ved KUN at ændre tændingen og KUN at skrue den 0,1 bar op...
Den har ca 180hk standart hvis det er en 16v ikk... Dvs. 45% højre effekt.
Det kan godt være jeg bor langt ude på landet, men jeg føler mig stadig ret fornærmet på min inteligens!
Jeg må erkende at jeg til tider har undret mig over at en 2,0 16V kan lave SÅ ringe effekt ved så højt et ladetryk (0,8bar), men at det HELE skulle ligge i tændingen vil jeg tillade mig at tvivle på stadig væk.
v/h chritian
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt:
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt:
fant lige lidt oplysninger på 16V´en
Motor placering Foran på tværs
Materialer Støbejerns blok og aluminiums topstykke
Antal Cylindere 4, i række
boring * slaglængde 84 * 90 mm
Slagvolumen 1995 cc
Kompression 8:1
Hestekræfter DIN 200 HK ved 5500 rpm
Moment 304 NM ved 3000 rpm
Knast DOHC, tandrem og 16 ventiler, 2 balanceaksler
Indsprøjtning Weber I.A.W. elektronisk indsprøjtning
Trykfødning Garret T3 vandkølede turbolader med intercoler
Tænding Elektronisk mapped, med tændingsbanke sensor, integreret med indsprøjtning
Smøring Tryk fødet, tandhjulsdrevet, Olie køler
Kølesystem Under tryk med ekspansion tank
Elektrisk system 12V, 65A generator, 45Ah batteri
men der stå intet om hvor meget tryk
Motor placering Foran på tværs
Materialer Støbejerns blok og aluminiums topstykke
Antal Cylindere 4, i række
boring * slaglængde 84 * 90 mm
Slagvolumen 1995 cc
Kompression 8:1
Hestekræfter DIN 200 HK ved 5500 rpm
Moment 304 NM ved 3000 rpm
Knast DOHC, tandrem og 16 ventiler, 2 balanceaksler
Indsprøjtning Weber I.A.W. elektronisk indsprøjtning
Trykfødning Garret T3 vandkølede turbolader med intercoler
Tænding Elektronisk mapped, med tændingsbanke sensor, integreret med indsprøjtning
Smøring Tryk fødet, tandhjulsdrevet, Olie køler
Kølesystem Under tryk med ekspansion tank
Elektrisk system 12V, 65A generator, 45Ah batteri
men der stå intet om hvor meget tryk
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
( 6 biler :=) )