turbo tryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
john

turbo tryk

#1 Indlæg af john »

Hvor højt kan jeg hæve turbo trykket uden at motor og turbo står af???
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#2 Indlæg af DorkVonWaterfall »

på din Puch Maxi, eller hvad er det du mumler om?
pffftttt......
Dennis

Re: turbo tryk

#3 Indlæg af Dennis »

john skrev:Hvor højt kan jeg hæve turbo trykket uden at motor og turbo står af???


en rigtig god idé er nok lidt mere info.... hvilken bil og hvad er derlavet ved den.
Brugeravatar
FiatNørden?
Mester Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland

#4 Indlæg af FiatNørden? »

bare skur som du aldrig har skruet før hehe... (NOT)
john

#5 Indlæg af john »

Det er en lancia intergrale den køre normalt 0,8 bar
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: turbo tryk

#6 Indlæg af HenrikGM »

john skrev:Hvor højt kan jeg hæve turbo trykket uden at motor og turbo står af???


Well, der findes motorer der jævnligt når 12-15bar uden at stå af(med det samme), så lad du bare som en tovli.

INFO FOR HULEN!?
Snakker vi om en traktortrækker, eller om en bmw isetta??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#7 Indlæg af Havneren »

12 - 15 bar... Jeg vil nu ikke anbefale John at lade så hårdt på sin motor, Henrik.
Mange gange bagynder dysserne ikke rigtig at kunne følge med ved omkring 8 bar på de motorer der. For en sikkerhedsmargen vil jeg ikke mene at John bør lade med mere end 6 bar. Det burde jo også være nok til de fleste...

v/j Christian
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

En bosch rækkepumpe, med 13mm elementer, og vandindsprøjtning både før pumpen, og i manifolden plejer at kunne klare de 12bar, uden det vilde problemer, men forsvinder vandtrykket, så går EGT lige på 1180grader, og så er det nat til den første turbo. Meget spektakulært.

De bliver bare lidt svære at starte, de motorer.
Og så lider de nok lidt under rigeligt forurening. Man får den nok ikke igennem syn, efter bilinspektøren er kulsort i bærret efter fuldgastesten....

Men hvem ved, måske manden (john?) har en ganske almindelig bil...hvem ved.

:wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#9 Indlæg af Transitfar »

I to går simpelthen synkront for meget i selvsving.... :lol: :lol: .

"Det er en lancia intergrale den køre normalt 0,8 bar", skrevet af vores gæst for ca. et døgns tid siden...

Henrik, fortæl da lidt mere om de der maskiner med vandindsprøjt, og gerne links???
Sidder allerede og savler....

Hmm, nå-ja, sidder jo altid og savler.... :roll: :roll: ...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#10 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Delta integrale er jo som bekendt en motor med standard turbo monteret...derfor vil jeg mene, uden at basare det på erfaringer på netop denne motor, mene at du snildt kan hæve ladetrykket til lige over 1 bar, så skulle det i hvert fald kunne holde ret længe. Tror også at du vil kunne hæve det helt op til 1,4 måske 1,5 uden at det sprænger i luften, lige foreløbigt i hvert fald :-) kan da huske en fiat uno turbo jeg legede lidt med engang, den blev skruet op på 1,4 bars tryk(måske ikke ægte tryk) men den kunne da godt holde til det, så længe man bare gjorde det en gang i mellem til gaderæs o.lign.

PS: Til de andre herinde...seriøsiteten synes at være faldet ret drastisk herinde det seneste stykke tid...
BMW ---> Best Motor in the World!
Besvar