Monopoint Med Turbo! nogen forslag?
Redaktør: Moderatorer
- Schmedegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
- Geografisk sted: Vallensbæk strand
0-100 skrev:
Har du haft bilen på rullefelt ?.
Har du fået justeret blandingen/tænding ?.
Har du benzintryksregulator på ?.
Nej
Nej
Nej
Og hvis du læser teksten i hele tråden vil du også finde ud af at det har intet at gøre med at der er monteret turbo på, men at den køre fint nok med luftfilter kassen der sidder på org, også med tryk.
Men jeg ville gerne have en anden tilgang til manifolden pga trykket, som plastkassen ikke kan holde til!!! Og derfor spørg jeg til om der er nogen der har erfaring med monopoint. for der er virkelig følsomt når det hele er pakket ned i en karburator lignende indsugningsmanifold
Men jeg tror jeg har fundet en løsning på det. skal lige svejse nogle ting sammen i morgen, og så tror jeg den er der.
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
- Schmedegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
- Geografisk sted: Vallensbæk strand
Billeder
Her er lidt billeder undervejs
- Vedhæftede filer
-
- nissan.JPG (151.21 KiB) Vist 1433 gange
-
- Forrør.JPG (179.93 KiB) Vist 1449 gange
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
- Schmedegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
- Geografisk sted: Vallensbæk strand
david skrev:Tror ikke at det er masseføleren du har siddende der i manifolden, nok snarere en temp. føler. Kan det lade sig gøre at få et par detaljeret billeder af din gamle luftfilter kasse.
Jeg skal nok lige tage et billed og lægge ind her i tråden!!!
Men den jeg tror er massemåleren, er en lille tråd der sidder i et lille hul ved siden af gasspjældet. Men under alle omstendighedder er det den der volder problemer har jeg fundet ud af...
Men har fundet en løsning på problemet. :idea:
Jeg har lavet en større model af den dåse jeg har lavet først, og så sat et mindre rør indvendig, så luften der kommer ind fra siden ikke laver vivler/turbolens lige over spjældet, jeg prøvede det lige kort igår og det virker tilsyneladende. så skal lige have det tilpasset og svejst, så skal jeg nok tage nogle billeder af det og smide her på tråden!!!
ATT: NMB1022 : havde lige kassen af igår, den er ved at splitte helt ad. men ellers tusinde tak for tilbudet, og endnu en gang + for dit vogntøj. :D
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
- Schmedegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
- Geografisk sted: Vallensbæk strand
pics
Her de efterspurgte billeder:
Prøvede den nye kasse idag, men stadig problemer men MEGET bedre en før. Sætter kun ud få steder i dellast.
Prøver at lave det midterste rør lige hele vejen rundt, og måske lidt lavere..
Ellers nogen forslag?? :?: :?: :?:
Prøvede den nye kasse idag, men stadig problemer men MEGET bedre en før. Sætter kun ud få steder i dellast.
Prøver at lave det midterste rør lige hele vejen rundt, og måske lidt lavere..
Ellers nogen forslag?? :?: :?: :?:
- Vedhæftede filer
-
- kasse åben uden filter.JPG (188.02 KiB) Vist 1406 gange
-
- Kasse åben m filter.JPG (183.53 KiB) Vist 1399 gange
-
- Luftfilter kasse.JPG (162.54 KiB) Vist 1396 gange
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
- Schmedegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
- Geografisk sted: Vallensbæk strand
flere pics
Fik ikke dem her med før!
- Vedhæftede filer
-
- Ny kasse lukket.JPG (126.89 KiB) Vist 1414 gange
-
- Ny tryk kasse.JPG (122.37 KiB) Vist 1406 gange
-
- Massemåler eller.....JPG (160.69 KiB) Vist 1407 gange
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
- david
- Mester Medlem
- Indlæg: 502
- Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
- Geografisk sted: 9000
Jeg er næsten sikker på at det er temp. føler.
Vil ikke sige at der er overbevisende godt flow i den nye kasse, men helt sikkert meget bedre end den lille dååse. Har du prøvet helt uden det der "centerrør".. Har selv haft en citroen zx 1.4i mono, hvor jeg også lavede en top til manifolden, men har desværre ikke mit digicam hjemme til at vise dig det. Skal nok få fat i et par billeder inden længe. Jeg blæste luften ind fra oven i en vinkel på ca 45 grader. Inde i bøjningen (den som kom fra oven) hæftede jeg en "læbe" i midt i røret. Derefter satte jeg slangen på afblæs på en støvsuger og blæste igennem toppen. I slangstykket som koblede støvsuger og toppen sammen, lavede jeg et 10mm hul hvor jeg fyldte kartoffelmel i, i mens jeg blæste... Står i lære på en kartoffelmelsfabrik...derfor. Så kunne jeg rette på læben indtil jeg var tilfreds med fordelingen af luft/melblandingen. Der efter svejste jeg den ordentlig fast. Det kørte faktisk perfekt... indtet der hakkede eller spruttede.
Ellers pænt arbejde du laver.
Vil ikke sige at der er overbevisende godt flow i den nye kasse, men helt sikkert meget bedre end den lille dååse. Har du prøvet helt uden det der "centerrør".. Har selv haft en citroen zx 1.4i mono, hvor jeg også lavede en top til manifolden, men har desværre ikke mit digicam hjemme til at vise dig det. Skal nok få fat i et par billeder inden længe. Jeg blæste luften ind fra oven i en vinkel på ca 45 grader. Inde i bøjningen (den som kom fra oven) hæftede jeg en "læbe" i midt i røret. Derefter satte jeg slangen på afblæs på en støvsuger og blæste igennem toppen. I slangstykket som koblede støvsuger og toppen sammen, lavede jeg et 10mm hul hvor jeg fyldte kartoffelmel i, i mens jeg blæste... Står i lære på en kartoffelmelsfabrik...derfor. Så kunne jeg rette på læben indtil jeg var tilfreds med fordelingen af luft/melblandingen. Der efter svejste jeg den ordentlig fast. Det kørte faktisk perfekt... indtet der hakkede eller spruttede.
Ellers pænt arbejde du laver.
- Schmedegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
- Geografisk sted: Vallensbæk strand
david skrev:Jeg er næsten sikker på at det er temp. føler.
Vil ikke sige at der er overbevisende godt flow i den nye kasse, men helt sikkert meget bedre end den lille dååse. Har du prøvet helt uden det der "centerrør".. Har selv haft en citroen zx 1.4i mono, hvor jeg også lavede en top til manifolden, men har desværre ikke mit digicam hjemme til at vise dig det. Skal nok få fat i et par billeder inden længe. Jeg blæste luften ind fra oven i en vinkel på ca 45 grader. Inde i bøjningen (den som kom fra oven) hæftede jeg en "læbe" i midt i røret. Derefter satte jeg slangen på afblæs på en støvsuger og blæste igennem toppen. I slangstykket som koblede støvsuger og toppen sammen, lavede jeg et 10mm hul hvor jeg fyldte kartoffelmel i, i mens jeg blæste... Står i lære på en kartoffelmelsfabrik...derfor. Så kunne jeg rette på læben indtil jeg var tilfreds med fordelingen af luft/melblandingen. Der efter svejste jeg den ordentlig fast. Det kørte faktisk perfekt... indtet der hakkede eller spruttede.
Ellers pænt arbejde du laver.
Har prøvet uden "centerrøret", det virker heller ikke....
Mht din metode.... Opfindsomt----- Vil se frem til at se dine billeder!
Hvordan er den "læbe" udformet?
Tror du det ville være bedre med en 90´ bøjning direkte på....
Ville bare vente med det forsøg, for det er 4" og skal bruge en 90-45 bøjning og konus fra 4"-3" og fra 3"-2" så det løber op i små 600.- og hvis det så ikke virker, er det jo lidt spildt....
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557