Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 jun 2025, 06:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2004, 12:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej!

Har du haft bilen på rullefelt ?.
Har du fået justeret blandingen/tænding ?.
Har du benzintryksregulator på ?.

Hilsen D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2004, 15:30 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2004, 12:16
Indlæg: 53
Geografisk sted: Vallensbæk strand
0-100 skrev:

Har du haft bilen på rullefelt ?.
Har du fået justeret blandingen/tænding ?.
Har du benzintryksregulator på ?.



Nej
Nej
Nej

Og hvis du læser teksten i hele tråden vil du også finde ud af at det har intet at gøre med at der er monteret turbo på, men at den køre fint nok med luftfilter kassen der sidder på org, også med tryk.

Men jeg ville gerne have en anden tilgang til manifolden pga trykket, som plastkassen ikke kan holde til!!! Og derfor spørg jeg til om der er nogen der har erfaring med monopoint. for der er virkelig følsomt når det hele er pakket ned i en karburator lignende indsugningsmanifold

Men jeg tror jeg har fundet en løsning på det. skal lige svejse nogle ting sammen i morgen, og så tror jeg den er der.

_________________
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557


Top
 Profil  
 
 Titel: Billeder
Indlæg: 13 okt 2004, 15:56 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2004, 12:16
Indlæg: 53
Geografisk sted: Vallensbæk strand
Her er lidt billeder undervejs


Vedhæftede filer:
Forrør.JPG
Forrør.JPG [ 179.93 KiB | Vist 1027 gange ]
nissan.JPG
nissan.JPG [ 151.21 KiB | Vist 1011 gange ]

_________________
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2004, 21:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Tror ikke at det er masseføleren du har siddende der i manifolden, nok snarere en temp. føler. Kan det lade sig gøre at få et par detaljeret billeder af din gamle luftfilter kasse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2004, 22:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Ellers kom hjem til mig med originalkassen. Så skal jeg sørge for at forstærke den. Så er det problem løst :-)

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2004, 07:51 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2004, 12:16
Indlæg: 53
Geografisk sted: Vallensbæk strand
david skrev:
Tror ikke at det er masseføleren du har siddende der i manifolden, nok snarere en temp. føler. Kan det lade sig gøre at få et par detaljeret billeder af din gamle luftfilter kasse.


Jeg skal nok lige tage et billed og lægge ind her i tråden!!!

Men den jeg tror er massemåleren, er en lille tråd der sidder i et lille hul ved siden af gasspjældet. Men under alle omstendighedder er det den der volder problemer har jeg fundet ud af...

Men har fundet en løsning på problemet. :idea:

Jeg har lavet en større model af den dåse jeg har lavet først, og så sat et mindre rør indvendig, så luften der kommer ind fra siden ikke laver vivler/turbolens lige over spjældet, jeg prøvede det lige kort igår og det virker tilsyneladende. så skal lige have det tilpasset og svejst, så skal jeg nok tage nogle billeder af det og smide her på tråden!!!

ATT: NMB1022 : havde lige kassen af igår, den er ved at splitte helt ad. men ellers tusinde tak for tilbudet, og endnu en gang + for dit vogntøj. :D

_________________
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557


Top
 Profil  
 
 Titel: pics
Indlæg: 14 okt 2004, 17:40 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2004, 12:16
Indlæg: 53
Geografisk sted: Vallensbæk strand
Her de efterspurgte billeder:

Prøvede den nye kasse idag, men stadig problemer men MEGET bedre en før. Sætter kun ud få steder i dellast.
Prøver at lave det midterste rør lige hele vejen rundt, og måske lidt lavere..
Ellers nogen forslag?? :?: :?: :?:


Vedhæftede filer:
Luftfilter kasse.JPG
Luftfilter kasse.JPG [ 162.54 KiB | Vist 974 gange ]
Kasse åben m filter.JPG
Kasse åben m filter.JPG [ 183.53 KiB | Vist 977 gange ]
kasse åben uden filter.JPG
kasse åben uden filter.JPG [ 188.02 KiB | Vist 984 gange ]

_________________
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
Top
 Profil  
 
 Titel: flere pics
Indlæg: 14 okt 2004, 17:42 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2004, 12:16
Indlæg: 53
Geografisk sted: Vallensbæk strand
Fik ikke dem her med før!


Vedhæftede filer:
Massemåler eller.....JPG
Massemåler eller.....JPG [ 160.69 KiB | Vist 985 gange ]
Ny tryk kasse.JPG
Ny tryk kasse.JPG [ 122.37 KiB | Vist 984 gange ]
Ny kasse lukket.JPG
Ny kasse lukket.JPG [ 126.89 KiB | Vist 992 gange ]

_________________
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2004, 23:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Jeg er næsten sikker på at det er temp. føler.
Vil ikke sige at der er overbevisende godt flow i den nye kasse, men helt sikkert meget bedre end den lille dååse. Har du prøvet helt uden det der "centerrør".. Har selv haft en citroen zx 1.4i mono, hvor jeg også lavede en top til manifolden, men har desværre ikke mit digicam hjemme til at vise dig det. Skal nok få fat i et par billeder inden længe. Jeg blæste luften ind fra oven i en vinkel på ca 45 grader. Inde i bøjningen (den som kom fra oven) hæftede jeg en "læbe" i midt i røret. Derefter satte jeg slangen på afblæs på en støvsuger og blæste igennem toppen. I slangstykket som koblede støvsuger og toppen sammen, lavede jeg et 10mm hul hvor jeg fyldte kartoffelmel i, i mens jeg blæste... Står i lære på en kartoffelmelsfabrik...derfor. Så kunne jeg rette på læben indtil jeg var tilfreds med fordelingen af luft/melblandingen. Der efter svejste jeg den ordentlig fast. Det kørte faktisk perfekt... indtet der hakkede eller spruttede.
Ellers pænt arbejde du laver.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2004, 10:00 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2004, 12:16
Indlæg: 53
Geografisk sted: Vallensbæk strand
david skrev:
Jeg er næsten sikker på at det er temp. føler.
Vil ikke sige at der er overbevisende godt flow i den nye kasse, men helt sikkert meget bedre end den lille dååse. Har du prøvet helt uden det der "centerrør".. Har selv haft en citroen zx 1.4i mono, hvor jeg også lavede en top til manifolden, men har desværre ikke mit digicam hjemme til at vise dig det. Skal nok få fat i et par billeder inden længe. Jeg blæste luften ind fra oven i en vinkel på ca 45 grader. Inde i bøjningen (den som kom fra oven) hæftede jeg en "læbe" i midt i røret. Derefter satte jeg slangen på afblæs på en støvsuger og blæste igennem toppen. I slangstykket som koblede støvsuger og toppen sammen, lavede jeg et 10mm hul hvor jeg fyldte kartoffelmel i, i mens jeg blæste... Står i lære på en kartoffelmelsfabrik...derfor. Så kunne jeg rette på læben indtil jeg var tilfreds med fordelingen af luft/melblandingen. Der efter svejste jeg den ordentlig fast. Det kørte faktisk perfekt... indtet der hakkede eller spruttede.
Ellers pænt arbejde du laver.



Har prøvet uden "centerrøret", det virker heller ikke....

Mht din metode.... Opfindsomt----- Vil se frem til at se dine billeder!
Hvordan er den "læbe" udformet?

Tror du det ville være bedre med en 90´ bøjning direkte på....
Ville bare vente med det forsøg, for det er 4" og skal bruge en 90-45 bøjning og konus fra 4"-3" og fra 3"-2" så det løber op i små 600.- og hvis det så ikke virker, er det jo lidt spildt....

_________________
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team