Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 13:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 okt 2006, 17:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Jeg har en idé om at finde en gammel 740/760 til et lille projekt.

Det er et absolut low-budget projekt. Der kommer dog 100% en MS, samt måske en større lader.

Er der nogen motorer man skal gå efter/undgå, når det er effekt på standard dele?

Andre ting jeg skal være opmærksom på, i forbindelse med køb af sådan en?

Hvad er forskellen mellem 740 og 760 i grunden?

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2006, 18:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Jeg har en idé om at finde en gammel 740/760 til et lille projekt.

Det er et absolut low-budget projekt. Der kommer dog 100% en MS, samt måske en større lader.

Er der nogen motorer man skal gå efter/undgå, når det er effekt på standard dele?

Andre ting jeg skal være opmærksom på, i forbindelse med køb af sådan en?

Hvad er forskellen mellem 740 og 760 i grunden?


Vælg en 83-84. Undgå 85-89 da den std ikke vil over 260hk/6200rpm uden plejlstangshavari.(det går galt med tiden, hvis du overdriver på den motor, også kaldet "letløbsmotoren" pga små lejer, og lettere indmad.

760Turbo hedder den bil du skal finde. Der gik en på QXL for 3200dkr, nysynet for ca. 4md siden.....Snak om en billig sjov bil! Uhørt billigt iøvrigt.

Det er dog en tung bil, som er lidt bøvlet at finde mange dele til, bla bagtøj/undervogn er der ikke mange dele af. 240Turboen er nemmere der, og en lettere bil fra start, har dog ikke B23ET originalt, men "kun" B21ET. De to motorvarianter er stort set lige stærke, dog med kraftigere cylindervægge i B21ETeren.

Men næsten alt er ombytteligt, ligesom LEGO.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 okt 2006, 22:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Tak for svar Henrik - Det er da fakta, man kan forholde sig til :)

Findes 760 Turbo med flere motorer, så man kan få fingrene i en gal model?

Er det en 2,3 16V (Går ud fra B23 betyder 2,3L)

Det er lidt ærgeligt at man skal ned i en så gammel model - Der er vel større chance for at finde en fin 87-89'er. Der er vel også mere udstyr i de nyere modeller.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 okt 2006, 22:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Hvordan helv*** har de fået denne synet?
http://www.bilbasen.dk/biler/private/sh ... 399&page=1 :shock: :shock: :shock:

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 05:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den højere vægt over forakselen og bilens ringe... alder... har nok været de største problemer....for synet? ja måske den er synet med 150hk? måske den er DHBsynet?? hvem ved? prøv at spørghe bilens ejer hvor meget ydelse bilen er godkendt med. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 07:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Tak for svar Henrik - Det er da fakta, man kan forholde sig til :)

Findes 760 Turbo med flere motorer, så man kan få fingrene i en gal model?

Er det en 2,3 16V (Går ud fra B23 betyder 2,3L)

Det er lidt ærgeligt at man skal ned i en så gammel model - Der er vel større chance for at finde en fin 87-89'er. Der er vel også mere udstyr i de nyere modeller.


Løsningen på det problem er at købe en nyere, og smide en gammel motor i......Det er bolt-on.

B234 (16V)motoren er aldrigt fabriksmonteret med turbo. Men det topstykke på en B230FT bund med andre plejlstænger bliver meget vildt. Men kan ikke synes(lovligt).

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 11:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Der er jo så godt nok lavet en 2.0 16v turbo, men denne blev vidst ikke solgt i danmark..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 11:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Der er jo så godt nok lavet en 2.0 16v turbo, men denne blev vidst ikke solgt i danmark..


Nej.....Og den er ikke så lidt sjælden endda.....Men de skulle angiveligt kunne findes i Italien. IMO ikke umagen værd.(medmindre der er for kult-statussens skyld! )

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 13:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Det er jo det, men har set en til salg, og mener stadig den er det.. Motoren står komplet i en front der er skåret af en 900.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 13:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
HenrikGM skrev:
Løsningen på det problem er at købe en nyere, og smide en gammel motor i......Det er bolt-on.

B234 (16V)motoren er aldrigt fabriksmonteret med turbo. Men det topstykke på en B230FT bund med andre plejlstænger bliver meget vildt. Men kan ikke synes(lovligt).


Okay - Jeg tror jeg klarer mig med 8v'eren i første omgang.

Det er som sagt bare for spas det bliver lavet, og af den grund, vil jeg ikke ofre alverden på det.

Eller skulle man gå efter en Saab 9000 Turbo i stedet?

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team