Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 okt 2006, 21:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Har eftermonteret turbo på en Ford V6 2,8L motor, efter indkøring af motorstyringen på rullefeltet løb vi på et problem at den skød bundkars pakningen ud (kørt 40km efter indkøringen) og pumper olien ud der, samt at den også kan finde på at pumpe olie ud gennem olie påfyldningslåget, det var ellers en helt ny gummi bundkarspakningen den simphelthen har blæst hul i, det er i den anden ende af bundkarret hvor olien ligger, fatter ikke lige hvordan olien kan nå derhen og så de 5cm op fra bunden der hvor hullet er og blive blæse ud, synes det lyder meget mærkeligt, hvad kan fejlen være?, har målt kompressionen på alle cylindre til 140-145 og efter hayes skal de måle mellem 170-180, men ved ikke om måleren måler helt præcist, men alle cylindrene måler jo det samme......


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2006, 22:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Puster i ladetryk ned i bundkaret? Evt. via krumtaps udluftningen?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2006, 23:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
blæser arbejdstryk forbi stemplerne..... eller måske resterne af dem? håb på at det kun skyldes for lille, eller forkert placeret krumtapsudluftning.
er der drejet af stemplerne eller slebet ud af toppen? hvis ja er det måske forklaringen på den lavt målte komp. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 08:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeg havde samme problem på min Saab da jeg byggede om til turbo. Tag slangen af til krumtapshusudluftning og lav en catchtank. Den må ikke sidde på indsugningsmanifolden mere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 09:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Alternativt, smid en en-vejs ventil på vakumslangen til ventildæksel-udluftningen. Det gør jeg på min, også selv om jeg kører med catch-tank nu...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 18:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Udluftningen skal vel helst gå retur til indsugningen, men efter monteringen af turbo, retur til indsugningen FØR turbo. Jeg har brugt en original Fiat Uno turbo-indsugningsslange, hvor der er plads til at føre krumtapsudluftning og blow-off retur.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 21:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Denne her motor har ingen krumtaps udluftning overhovedet, hvordan skal det laves optimalt ?

en rund beholder hvor der i toppen er to huller til hvert ventildæksel og en i midten af beholderen til åbent luftfilter og en i bunden til retur løb til bundkarret ? eller hvordan ?

Ville i skyde motoren til død nu eller er det bare en ny bundkars pakning og noget udluftning så er den kørende igen ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 22:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Mark skrev:
Denne her motor har ingen krumtaps udluftning overhovedet


Det lyder godtnok ret usandsynligt..

Eller rettere; Jeg har ihvertfald ikke set en motor uden.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 22:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Mark skrev:
Denne her motor har ingen krumtaps udluftning overhovedet


Så er det jo derfor! Det skal du sku have lavet... Det kan ingen motor køre med - Ladetryk eller ej!

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 okt 2006, 06:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 119
Sidder der ikke en udluftning i olieproppen ?

MEN lyder som om den blæser forbi stemplerne


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team