Motor efter turbo konventering

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

Motor efter turbo konventering

#1 Indlæg af Mark »

Har eftermonteret turbo på en Ford V6 2,8L motor, efter indkøring af motorstyringen på rullefeltet løb vi på et problem at den skød bundkars pakningen ud (kørt 40km efter indkøringen) og pumper olien ud der, samt at den også kan finde på at pumpe olie ud gennem olie påfyldningslåget, det var ellers en helt ny gummi bundkarspakningen den simphelthen har blæst hul i, det er i den anden ende af bundkarret hvor olien ligger, fatter ikke lige hvordan olien kan nå derhen og så de 5cm op fra bunden der hvor hullet er og blive blæse ud, synes det lyder meget mærkeligt, hvad kan fejlen være?, har målt kompressionen på alle cylindre til 140-145 og efter hayes skal de måle mellem 170-180, men ved ikke om måleren måler helt præcist, men alle cylindrene måler jo det samme......
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Puster i ladetryk ned i bundkaret? Evt. via krumtaps udluftningen?

V/h Chr
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

blæser arbejdstryk forbi stemplerne..... eller måske resterne af dem? håb på at det kun skyldes for lille, eller forkert placeret krumtapsudluftning.
er der drejet af stemplerne eller slebet ud af toppen? hvis ja er det måske forklaringen på den lavt målte komp. MVH. søren
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Jeg havde samme problem på min Saab da jeg byggede om til turbo. Tag slangen af til krumtapshusudluftning og lav en catchtank. Den må ikke sidde på indsugningsmanifolden mere.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

Alternativt, smid en en-vejs ventil på vakumslangen til ventildæksel-udluftningen. Det gør jeg på min, også selv om jeg kører med catch-tank nu...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

Udluftningen skal vel helst gå retur til indsugningen, men efter monteringen af turbo, retur til indsugningen FØR turbo. Jeg har brugt en original Fiat Uno turbo-indsugningsslange, hvor der er plads til at føre krumtapsudluftning og blow-off retur.
Vh. Anders
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#7 Indlæg af Mark »

Denne her motor har ingen krumtaps udluftning overhovedet, hvordan skal det laves optimalt ?

en rund beholder hvor der i toppen er to huller til hvert ventildæksel og en i midten af beholderen til åbent luftfilter og en i bunden til retur løb til bundkarret ? eller hvordan ?

Ville i skyde motoren til død nu eller er det bare en ny bundkars pakning og noget udluftning så er den kørende igen ?
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#8 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Mark skrev:Denne her motor har ingen krumtaps udluftning overhovedet


Det lyder godtnok ret usandsynligt..

Eller rettere; Jeg har ihvertfald ikke set en motor uden.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#9 Indlæg af Havneren »

Mark skrev:Denne her motor har ingen krumtaps udluftning overhovedet


Så er det jo derfor! Det skal du sku have lavet... Det kan ingen motor køre med - Ladetryk eller ej!

V/h Chr
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#10 Indlæg af Postal DK »

Sidder der ikke en udluftning i olieproppen ?

MEN lyder som om den blæser forbi stemplerne
Besvar