Hej
Hvis man på en 2,0 L vil bygge en af nedenstående kompressore hvilken en er så bedst når man vil opnå en hurtig effekt på lave omdrejninger.
Rootskompressor
Skruekompressor
Jeg har prøvet at læse mig lidt frem til det . men kan kun blive mere forvirret af det og søger nu hjælp hos folk med erfaring..
c",)
Lige et hurtigt spørgsmål.. vedr. kompressor
Redaktør: Moderatorer
-
Anders Pedersen
- Medlem
- Indlæg: 158
- Tilmeldt: 17 okt 2003, 00:01
- Geografisk sted: Sydsjælland
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
FALFA skrev:roots og skruge er meget tæt på hinanden men skruge kompressoren har som regel lidt højre virkningsgrad.
Roots er blot en "luftpumpe", men skruekompressoren er derimod en ægte kompressor, med et indbygget kompressionsforhold(heraf den gode virkningsgrad)
Skruen er betydeligt mere effektiv end roots, af samme grund ikke tilladt i topfuel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!