Zorak skrev:
grydesvamp skrev:
ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)
du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..
og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?
Sker det med benzindampene også med blowthrough? Ellers hvordan skulle dampene ryge tilbage og ud når man lukker spjældet? Du havde da en Bosch blowoff ventil på dit plenumkammer på side 1 i dit projekt topic?
Hilsen
Jesper Andersen
og senere hen en bonalume/ RH bov og stadig samme problem senere hen lavede jeg en fiks slange der gik fra den gamle bosch ned til luft filteret men på den måde kommer der benzin dampe i turboen hvilket heller ikke er skide smart så den bedste løsning i mine øjne er ingen bov overhovedet.
kan ikke helt forklare hvorfor men her er min teori:
når der er tryk på systemet og man så slipper gassen lukker spældet rigtigt nok men når trykket pludselig forsvinder foran kaburatoren (speederslip) vil det tryk der nu er mellem kaburator og ventiler løbe tilbage og dermed udligne trykket (og det sker i det splitsekund man slipper speederen og spjældet lukker..