Karburatormotor m turbo
Redaktør: Moderatorer
-
nielsk
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 06 sep 2006, 20:26
Karburatormotor m turbo
Hejsa
Er ved at tryklade en karburatormotor, og har egentlig tænkt mig at trykke igennem karbunaden.
Mest fordi det er første forsøg, og fordi jeg så kan nøjes med en standard størrelse i første omgang.
Jeg skal heller ikke som det første bøvle med nyt speedertræk mm.
Overvejer dog stadig at suge gennem en større karbunade!
Nogen der har prøvet begge dele, og kan bidrage lidt med erfaringer ??
Mvh
Niels
Er ved at tryklade en karburatormotor, og har egentlig tænkt mig at trykke igennem karbunaden.
Mest fordi det er første forsøg, og fordi jeg så kan nøjes med en standard størrelse i første omgang.
Jeg skal heller ikke som det første bøvle med nyt speedertræk mm.
Overvejer dog stadig at suge gennem en større karbunade!
Nogen der har prøvet begge dele, og kan bidrage lidt med erfaringer ??
Mvh
Niels
-
Gummispoiler
- Medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
Efter en hurtig søgning i forumets søgefunktion på: karburator AND turbo
fik jeg bl.a.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=11990&highlight=karburator+turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=12592&highlight=karburator+turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=10259&highlight=karburator+turbo
Go læsning
P.S. hvis du sætte samme ord ind i søge funktionen for du MANGE flere hits.
fik jeg bl.a.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=11990&highlight=karburator+turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=12592&highlight=karburator+turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=10259&highlight=karburator+turbo
Go læsning
P.S. hvis du sætte samme ord ind i søge funktionen for du MANGE flere hits.
MVH Niels P.
FP-DE 1,8 16v
"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
FP-DE 1,8 16v
"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
-
nielsk
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 06 sep 2006, 20:26
Karbunader og turboer
DOOOOHHHH!!
Nu føler jeg alderen trykke
Havde googlet mig selv næsten blind, men ikke tænkt på at søge her i forummet.
Tak for tippene.
Mvh
Niels
Nu føler jeg alderen trykke
Havde googlet mig selv næsten blind, men ikke tænkt på at søge her i forummet.
Tak for tippene.
Mvh
Niels
-
Gummispoiler
- Medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
Re: Karburatormotor m turbo
nielsk skrev:Hejsa
Er ved at tryklade en karburatormotor, og har egentlig tænkt mig at trykke igennem karbunaden.
Mest fordi det er første forsøg, og fordi jeg så kan nøjes med en standard størrelse i første omgang.
Jeg skal heller ikke som det første bøvle med nyt speedertræk mm.
Overvejer dog stadig at suge gennem en større karbunade!
Nogen der har prøvet begge dele, og kan bidrage lidt med erfaringer ??
Mvh
Niels
Du får problemer hvis det er en standard karb du har på. Du kan evt tage en trykkarb fra en Volvo 240 turbo men du skal stadig have en vacuum styret benx regulator da den skal have mere sovs jo mere du trykker.
Mvh
Ruben
Ruben
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Re: Karburatormotor m turbo
nielsk skrev:Hejsa
Er ved at tryklade en karburatormotor, og har egentlig tænkt mig at trykke igennem karbunaden.
Mest fordi det er første forsøg, og fordi jeg så kan nøjes med en standard størrelse i første omgang.
Jeg skal heller ikke som det første bøvle med nyt speedertræk mm.
Overvejer dog stadig at suge gennem en større karbunade!
Nogen der har prøvet begge dele, og kan bidrage lidt med erfaringer ??
Mvh
Niels
Det med og suge gennemn en karb. er både godt og ondt, det kan ende med et ordenligt bang!! da du når du stopper bilen har en blanding af luft og benz der står stille i turboen, som jo er temmelig varm!!!!!!!
Mvh
Andy
-
nielsk
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 06 sep 2006, 20:26
Hmmmm
Ja jeg må lige tænke det lidt igennem, og det med at suge er kasseret.
Mest fordi man ikke kan få en evt. intercooler på.
Den skulle mere være for at mindske tændingsbanken.
Jeg tror at jeg trykprøver en reservekarburator.
Mest for at se hvor meget svømmerhuset kan holde til
Kan lige se det for mig .... fuld rulle på 12´7 ... juhuuu 9000 snoninger og godt med ladetryk ..... BOOOOMMMM. der sprængtes karbunaden, og elpumpen spæder bare på
Uha uha
Mvh
Niels
Mest fordi man ikke kan få en evt. intercooler på.
Den skulle mere være for at mindske tændingsbanken.
Jeg tror at jeg trykprøver en reservekarburator.
Mest for at se hvor meget svømmerhuset kan holde til
Kan lige se det for mig .... fuld rulle på 12´7 ... juhuuu 9000 snoninger og godt med ladetryk ..... BOOOOMMMM. der sprængtes karbunaden, og elpumpen spæder bare på
Uha uha
Mvh
Niels
-
cb
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
- Geografisk sted: Midtjylland
Hvilken bil er det du vil lave det på ???
Synes du skal lave et indsprøjtning til vognen, det får du mere ud af, og det er meget sjovre i længden. Og så kan du få din tænding med som vil betyde meget for din motor (undgå banken)
Har lavet nogle gamle ford med tryk på kab. og det virkede fint. Men det var dengang. synes at de ting som skal bruges til at lave noget EFI er blevet så billig og godt at det andet er spild af tid
Synes du skal lave et indsprøjtning til vognen, det får du mere ud af, og det er meget sjovre i længden. Og så kan du få din tænding med som vil betyde meget for din motor (undgå banken)
Har lavet nogle gamle ford med tryk på kab. og det virkede fint. Men det var dengang. synes at de ting som skal bruges til at lave noget EFI er blevet så billig og godt at det andet er spild af tid
-
nielsk
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 06 sep 2006, 20:26
Sprøjt versus karburator
Hejsa
Har intet mod "Squirt", det er ret nemt at få til at du.
Har en rigtig "old school" Fiat 12´7.
For 20 år siden legede kammiérne med turboer, mens jeg var ude og sejle.
Efter jeg kom hjem, blev det ikke til mere.
Nu har jeg igen mulighed for at lege med biler, så jeg har anskaffet 4 stk.
Så er det altså at jeg gerne vil lave den der trykladede 127, jeg ønskede mig dengang
Har du nogle fiduser du vil af med?
Du kan i tidligere indlæg se hvad jeg havde tænkt på.
Havde tænkt på en trykboks omkring hele karburatoren, men det er lidt mere fancy end den gang.
Vil bygge med et trykboks i stedet for luftfilteret, og så tage det derfra.
Alle input tages imod med glæde
Mvh
Niels
Har intet mod "Squirt", det er ret nemt at få til at du.
Har en rigtig "old school" Fiat 12´7.
For 20 år siden legede kammiérne med turboer, mens jeg var ude og sejle.
Efter jeg kom hjem, blev det ikke til mere.
Nu har jeg igen mulighed for at lege med biler, så jeg har anskaffet 4 stk.
Så er det altså at jeg gerne vil lave den der trykladede 127, jeg ønskede mig dengang
Har du nogle fiduser du vil af med?
Du kan i tidligere indlæg se hvad jeg havde tænkt på.
Havde tænkt på en trykboks omkring hele karburatoren, men det er lidt mere fancy end den gang.
Vil bygge med et trykboks i stedet for luftfilteret, og så tage det derfra.
Alle input tages imod med glæde
Mvh
Niels
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
