Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 13:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2006, 13:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Der ser ud til at der bred enighed om at skaderne er opstået grundet tændings banken.
Hvilket lyder meget sansynligt, med den forholdsvis høje afr. du har ved fuldlast.
Spørgsmålet er er denne famøse stage 3 chip lavet til den ændrede lmm og dysestørrelsen. og til det tryk motoren kører med.
Og er den mappet ind med samme turbo som der sidder på motoren pt.

Hvis svaret er ja. så har du temligt sikkert et benzin tilførsels problem.

Da det er usædvanligt at en universal chip giver så lidt benz ved høj belastning.

Hvis svaret er nej. Så passer din motor kombination ikke til universal chippen, Og de fine nye stempler lever kun på lånt tid, indtil belastningen bliver for stor igen. :damn:

Kun et forslag til videre fejlsøgning.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2006, 16:09 
Offline

Tilmeldt: 15 sep 2006, 12:58
Indlæg: 7
Chippen er lavet til de dysser og lmm, men turboen er ikke helt den samme.
Den er lavet til en sunny gti-r turbo (t28 hybrid) og jeg kører med gt2860r.

Men afr på ca. 12 burde da være fint nok ved fuld gas.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2006, 16:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
topcat skrev:
Chippen er lavet til de dysser og lmm, men turboen er ikke helt den samme.
Den er lavet til en sunny gti-r turbo (t28 hybrid) og jeg kører med gt2860r.

Men afr på ca. 12 burde da være fint nok ved fuld gas.


Billede af dit stempel siger noget andet.
Teoretisk set så burde det være nok benzin.
Hvis man kan se udstødnings temp. AFR værdi, og lytte efter tændingsbanken. Samtidig med at der skal betjenes kobling gearstang, og holde bilen på vejen. og undgå eventuel anden trafik.

Jeg syntes det er for magert da der ikke er en sikkerheds margin.
Og du kan være relativ sikker på at der er en sikkerheds margin indbygget i chippen, så det er nok noget sensor-dyse-pumpe der ikke er helt 100%

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team