JakobM skrev:
Uanset flere billeder og ødelæggelser så vil jeg vove den påstand at det ikke vil gøre os meget klogere. Det er på toppen vi ser de fleste forskelle mellem detonation og pre-ignition og billedet her viser de typiske fingeraftryk for detonation, netop fordi vi har et centralt placeret tændrør. Pre-igntion brænder hul i stemplet på få sekunder under load. Interessant er det også at omfanget af sandblæsningen er større i den ene side (øverste på billedet) af stemplet. Kunne det tænkes at dine udstødsningsventiler sidder i denne side?
Et billede af tændrøret ville faktisk være godt i denne her sammenhæng.
Hver mand sin mening, men vi er slet ikke enige i at man ikke kan få mere ud af at se nærmere på stemplet. Slet ikke.
Ringlandets tilstand er bla interessant(der hvor det ikke er smeltet).
Jeg finder det interessant at næsten alle eksempler på denne skadestype har meget lave/smalle ringland.
Også den på eksemplet, og sandsynligvist også den på Nissan motoren vi snakker om.
Preignition er ofte hul i midten, og bøjede plejlstænger.
Et scenarie kunne være at ringlandet er knækket pga tændingsbanken, ringen mister tætning mod cylindervæggen som følge, den øgede lækage opvarmer det område voldsomt, og til sidst blæser trykket igennem aluminiummet. Men det er gisninger...
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!