Volvo-Dennis skrev:
Det med at skære gevind har jeg overvejet, men så skal manifolden 'bearbejdes også, da der så skal bolte med en noget større diam. i.. Hvor lange skal de rør hylstre være hvis det er? Og nu siger du det skal være bolte af en bedre kvalitet, hvad skal det så være for nogle?
Boltforlænger = emnerør af passende diameter, og så lang som mulig(pladsen dikterer)
Fungerer sammen med bolten som en elastik=bolten tåler bedre uens varme og "nær maxlast" situationer(som ikke bør forekomme på en korrekt monteret flangesamling!)
En voldspændt bolt flyder nemmere under den store varmepåvirkning.
boltkvalitet på 8.8 er som regel rigeligt. 10.9 er nok tæt på max. 12.9 er for meget.
Det forværre situationen hvis der er skåret gevind, fordi bolten så effektivtr bliver kortere.....
Hvor plane er flangerne??
Lyder forkert at du på så kort tid kan knække 8.8 bolte.....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!