Hej alle.
Da jeg har gang i at mappe en saab 900 T16 med DTA-FAST motorstyring, ville jeg lige høre jer om et par pointers... Har lige fået min LC-1 in af døren, så den vil jeg naturligvis bruge til formålet.
Bilen er mappet ind i forvejen, men inden jeg fik fat i et kabel til motorstyringen, syntes jeg den gik dårligt, specielt når den var kold, og ved dellast.
Jeg ser nu til min store undren, at den er mappet ind i det, som vi i MS-termer kender som Alpha-N, dvs RPM vs TPS til at bestemme load. Da bilen bestemt er ment til at skulle bruges til hverdag, syntes dette ikke at være den bedste løsning. Heldigvis er det muligt (rimeligt simpelt) at ændre dette til Speed Density i stedet for. Dette kræver naturligvis, at jeg skal mappe hele bilen om. Dette er dog også ok.
Næste spørgsmål er så, at cellerne i fuel-mappet ikke er defineret som VE som vi kender fra MegaSquirt, men i stedet i MS (går ud fra der menes millisekunder), dvs åbningstiderner for dyserne... På det gamle map kan jeg se, at den maksimale åbnings-tid der er i fuel-mappet ligger på ca 8.00ms. Har jeg andre muligheder end AFR at bygge mit fuel-map på? Hvordan ved jeg, hvad et bestemt ms giver mig, og hvor højt kan man forestille sig, at dysernes åbningstid skal være?
Tændings-mappet har jeg kigget på og lavet rimeligt færdigt (med erfaring i MS igen), så der er "kun" benzin-mappet (og deri kold-start, acc enrichments med meget mere) at rode rundt i.
Jeg forestiller mig at slå lambda-korrektion fra (når jeg finder det i softwaren

), for således ikke at få trukket kurverne rundt mens jeg forsøger at mappe bilen ind... Lyder dette fornuftigt?
Jeg har læst hvad der er, om tråde omkring AFR her på forummet...
Hvad har de forskellige folk af meninger om ovenstående?
Mvh,
Daniel.
_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com