Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 sep 2006, 17:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Har en 1.6 motor jeg lægger i min charade inden alt for længe.

Lavede en søgning i forummet, og fandt en gammel tråd der beskrev problemer med indstilling af tændingen.


http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=6046&highlight=charade


Nogle der ved om der er hold i det der bliver nævnt der?

Ikke at jeg tror jeg vil opleve problemet, men har bare set 2-3 tråde nu rundt omkring på diverse forummer, så måske er der lidt om det alligevel?

Mvh

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2006, 12:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Jeg er ved at bygge Kompressor og MegaSquirt på sådan en Charade. Vi startede med at ligge en 1.6 gti motor i den med multipoint istedet for den du højst sansynligt smider i med monopoint og 110hk.

Sådan en gti motor har 130 hk med den rigtig indsugning. Men ingen kan få den gti indsugning til at virke med deres motorstyring, så de vælger tit at beholde den fra 1.3'eren.

Men det problem har vi ikke, da vi jo skal have programmerbar sprøjt og tænding på dyret. Målet er i omegnen af de 180 hk. Så den bliver sikkert sjov. Toppen er bearbejdet, og der er større ventiler og anden knast i. Desuden er der en special fremstillet toppakning i den. Kompressoren er en sc14'er med magnetkobling. Der er desuden banan-manifold og komplet 2,25 tommer udstødning på den. Billeder kommer snart..

Bilen skal monteres med en gevindundervogn som vi fandt på en tur til Japan. Og ellers bare nogle gode hjul. Den skal ikke ligne en racervogn. :)

Men fang ham her: www.kn-auto.dk, han ved en del om de ombygninger. Men han har ikke altid ret i hvad han siger osv... :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2006, 05:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Hmm..

Ja jeg vidste godt at man fik 1.3 indsugning med. Men du siger at 1.6 gti indsugningen kan levere meget mere sovs til dyret?

Dvs at med 1.3i indsprøjt, og orig 1.3i motorstyring, banan og 1.6 gti motoren, så får jeg ikke de 130hk ud af den?

Man kan ikke bare få 1.6 gti indsprøjt med og bruge 1.3i styring? For så vidt jeg har hørt er det kun rpm begrænser der faktisk bliver styret af den lille computer. ( medmindre du siger at 1.6gti motoren er anderledes end de alm 1.3i og 1.6i vi andre leger med ).

Mvh

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2006, 09:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
tonnilerche skrev:
Hmm..

Ja jeg vidste godt at man fik 1.3 indsugning med. Men du siger at 1.6 gti indsugningen kan levere meget mere sovs til dyret?

Dvs at med 1.3i indsprøjt, og orig 1.3i motorstyring, banan og 1.6 gti motoren, så får jeg ikke de 130hk ud af den?

Man kan ikke bare få 1.6 gti indsprøjt med og bruge 1.3i styring? For så vidt jeg har hørt er det kun rpm begrænser der faktisk bliver styret af den lille computer. ( medmindre du siger at 1.6gti motoren er anderledes end de alm 1.3i og 1.6i vi andre leger med ).

Mvh


1.6 gti er meget anderledes... Prøv evt at finde billeder af de to motorer på kn-auto.dk...

Banan er jo standard på sådan en 1.6gti motor der. Så hvis du smider 1.3i sprøjt og styring på den, så vil jeg garantere dig for at du ikke har meget mere end 115 hk i dyret..

En kammerat som fatter nada af motorer har betalt cirka 16.000 for at få sin ombygget til gti, med 1.3i sprøjt og styring osv... Og da han så ville køre om kap med min den gamle med en 1.6 applaus motor i, så kunne han slet ikke følge med mig.. Og min var vel og mærke kun rullet til 109 hk efter at NaaK havde finjusteret den osv...

Så hvis jeg var dig, så ville jeg spare de penge, og derimod vælge en 1.6 HD motor og smide din sprøjt og tænding derover på dyret. Det kører suverænt godt.

Man kan nemlig ALDRIG få gti-sprøjtet til at virke sammen med din originale styring, tro mig.
Derfor bliver det en dyr fornøjelse for dig at få anden motorstyring, bare fordi du insisterer på at få gti-sprøjtet med over..

I vores tilfælde gør det ikke så meget, da den motor vi bygger jo er mere race-agtig end en almindelig gti.. :lusket:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2006, 22:26 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Hmm...


Sprøjt fra 1.3i over på 1.6i motoren?

Det har jeg godt nok aldrig hørt om.

En kammerat har en charade med 1.6 motor og 1.6 sprøjt.. 1.6 tænding ( 1.3 styring ).

Det kører helt fint.



Så hvorfor bruge 1.3 sprøjt på 1.6 motoren?

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team