Morten VJ skrev:
Det ligner spild af tid og penge at lave denne mekaniske løsning.
Motorstyringen er klogerer end man først tænker, og en simpel mekanisk løsning har vel ca. 1 % chanche for at virke.
Spørgsmålet er hvilken fejlkode melder den.
Katalysatorfejl, eller o2 sensor nr 2 fejl.
Da der er en væsentlig forskel.
Den første indikerer dårlig tuning.
Den anden indikerer fed blanding, men den er uden for motorstyringens fejl parametre hvilket kun kan snydes rent elektrisk.
MVH
Morten
Som jeg husker kan dianose systemet registrere både den for fede blanding (dårlig kat) og den magre
Planen var bare at hente lidt nemme hk. ved hjælp af en 1,8 motor (lager)
i stedet for den 1,6 der ligger i nu.. og for at kompensere for mager blanding ved fuldgas.. hæve benzintrykket en smule..
Lambda burde kunne trække blandingen ind ved delgas.. men ville bare nemt uden om den nok lidt fede blanding oppe i området hvor benzinen måske går i lige fed nok..(på nogle punkter)
Kan godt se at en elektronisk snyder er lækker...
Men kunne godt nøjes med en billigere løsning..