Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
Damborg
Medlem
Indlæg: 207 Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:
#1
Indlæg
af Damborg » 03 sep 2006, 19:43
Nogen der har rodet med at SNYDE sonde nummer 2 efter kat på toyota (el.lign)
Ved tryk tuning og/eller federe blanding siger styrigen fejl..
Vil gerne snyde den til at tro at det hele er lækkert..
Senest rettet af
Damborg 03 sep 2006, 23:33, rettet i alt 1 gang.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#2
Indlæg
af K-FINN » 03 sep 2006, 20:06
Senest rettet af
K-FINN 03 sep 2006, 22:21, rettet i alt 1 gang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Damborg
Medlem
Indlæg: 207 Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:
#4
Indlæg
af Damborg » 03 sep 2006, 21:04
Det link er næsten guld værd..
Glæder mig næsten til at prøve det...
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245 Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
#5
Indlæg
af A3-Quattro » 03 sep 2006, 21:26
Giv lige en melding tilbage og evt. hvilke dele du præcist har brugt. For vil også gerne ha afmonteret min katalysator
Damborg
Medlem
Indlæg: 207 Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:
#6
Indlæg
af Damborg » 03 sep 2006, 21:41
Kontakter nok en maskin arbejder der laver noget rørstykke med en neddrosling..
Men helt sikkert.. du får besked..
Damborg
Medlem
Indlæg: 207 Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:
#7
Indlæg
af Damborg » 03 sep 2006, 22:03
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Er ret sikker på
www.turbomotor.dk er den eneste i dk der har lavet den.
MVh Finn
Hej finn.
ikke for at svine nogen.
men vælger nok ikke Rene's (turbomotor) løsning..
Har lagt nok penge i hans sparegris for Uprecise/defekte dele..!!
Jeg prøver den mekaniske snyder i stedet for den elektroniske..
Senest rettet af
Damborg 08 dec 2006, 12:24, rettet i alt 2 gange.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805 Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:
#8
Indlæg
af Morten VJ » 03 sep 2006, 22:09
Det ligner spild af tid og penge at lave denne mekaniske løsning.
Motorstyringen er klogerer end man først tænker, og en simpel mekanisk løsning har vel ca. 1 % chanche for at virke.
Spørgsmålet er hvilken fejlkode melder den.
Katalysatorfejl, eller o2 sensor nr 2 fejl.
Da der er en væsentlig forskel.
Den første indikerer dårlig tuning.
Den anden indikerer fed blanding, men den er uden for motorstyringens fejl parametre hvilket kun kan snydes rent elektrisk.
MVH
Morten
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#9
Indlæg
af K-FINN » 03 sep 2006, 22:15
Ja damborg så skal du nok købe ved ham, held og lykke med den mekaniske.
Hvorfor spurgte du engenligt om print tegning??, vil dog lige tilføje at den virker på en yaris turbo.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#10
Indlæg
af K-FINN » 03 sep 2006, 22:23
Ja morten, den ser fed blanding og tænder lampe.
Tricket er at simulere den rigtige spænding, på de rigtige tidspunkter.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele