Hvordan styrer i jeres ladetryk?
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Hvordan styrer i jeres ladetryk?
Hej Drenge...
Ville lige høre hvordan i styrer ladetrykket på jeres turbo-motorer!
Så smid en stemme, og lad mig høre, hvis der mangler muligheder...!
Daniel.
Ville lige høre hvordan i styrer ladetrykket på jeres turbo-motorer!
Så smid en stemme, og lad mig høre, hvis der mangler muligheder...!
Daniel.
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg har en kontakt i kabinen hvor jeg kan trigge en magnetventil. I magnetventilen kan jeg "route" ladetrykket ganske alm. til aktuatoren (standardtryk), eller føre trykket gennem en kugleventil hvor luftflowet holdes tilbage til det ønskede ladetryk, hvorefter kuglen åbner og lader aktuatoren begrænse trykket. Der bleedes ikke, der styres ganske enkelt hvor meget luft aktuatoren får lov at "se".
På den måde undgår man i øvrigt "wastegate creep".
På den måde undgår man i øvrigt "wastegate creep".
Vh. Anders
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En let modeficeret APC boks maks tryk ca 1,5 bar kører selv 1,22 bar som maks. + en lille knap der sætter grundtryk 0,55 bar.
Og udgangen til bankesensor leden styrer MS Mht tændingsbanken når APC styringen ikke er aktiv.
MVH
Morten
Og udgangen til bankesensor leden styrer MS Mht tændingsbanken når APC styringen ikke er aktiv.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Hehe mit på starlet var ikke så advanceret, det var slanger i forskellige længder på t-stykke.
Men det kan laves på mange måder, kan huske troels med hans ford twinturbo, og holly karbunade.
Der vare kasse på karabuator, han havde så 3 forskellige kølerdæksler, hvor han havde klippet i fjeder så de åbnede ved forskelligt tryk.
Virkede ganske fint, men gav dog ikke særligt street respect"ØJEBLIK MAKKER, SKAL LIGE SKIFTE KØLERDÆKSEL"
MVh Finn
Men det kan laves på mange måder, kan huske troels med hans ford twinturbo, og holly karbunade.
Der vare kasse på karabuator, han havde så 3 forskellige kølerdæksler, hvor han havde klippet i fjeder så de åbnede ved forskelligt tryk.
Virkede ganske fint, men gav dog ikke særligt street respect"ØJEBLIK MAKKER, SKAL LIGE SKIFTE KØLERDÆKSEL"
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Jeg bruger den dyre løsning!
Turbosmart ladetryksur.
Det giver et fuldstændig jævnt ladetryk uden udsving af nogen art.
Men det koster desværre...
Turbosmart ladetryksur.
Det giver et fuldstændig jævnt ladetryk uden udsving af nogen art.
Men det koster desværre...
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
-
Morten Fog
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
- Geografisk sted: Skive
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
