Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 12:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 aug 2006, 20:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 apr 2006, 23:02
Indlæg: 25
Geografisk sted: Denmark
Jeg står med en honda 1600 V-tec B16A1 motor fra 91' og den kunne jeg rigitg godt tænke mig at gøre helt clean inden den skulle have en god gang maling og smides i min honda CRX :twisted:

Er der nogle der har den perfekte motorvaske metode? :shock:

jeg har allerede prøvet med almindelig motorrens, men det er altså ikke enmt at få det skidt ud som sidder i de små "kanaler" rundt omkring :(

Mvh.
Morten


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 20:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
et vaske kar.. :D og så en dunk orange motorvask. det virker.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 22:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Højtryksrenser...

Smid den evt. til en cylinderservice - de tager mig bekendt ikke meget for det - og den bliver REN!

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 01:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg plejer at bruge en damprenser, manner den er effektiv, den fjerner ALT som ikke er metal eller rust.
Rusten klarer ultralydskarret 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2006, 08:03 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 apr 2006, 23:02
Indlæg: 25
Geografisk sted: Denmark
skal man bare aflevere den med slanger og manifold på eller vil de kun have blokken, gearkassen og topstykket? uden nogen som helst form for slanger?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2006, 08:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Moke skrev:
skal man bare aflevere den med slanger og manifold på eller vil de kun have blokken, gearkassen og topstykket? uden nogen som helst form for slanger?


Her er en vild ide: Prøv at spørge dem ad ;-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 22:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
petrolium på og lad det sidde lidt derefter damprenseren og godt med varme.. så er den ren ! sådan gør jeg i hvert fald.. hvis man så skulle mangle en kant eller et hjørne får den bare en tur til..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 23:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hehe, ude på arbejdet fik vi for ikke så længe siden noget på prøve. Noget motorrens. Det var så kratigt så vi måtte om male den ene skovl, fordi det havde siddet der i 10 min. Maling var boblet op. Det virkede. Man sprøjtede det lige over, og lige bagefter fik den med renseren. Så var det fandme lige så rent som nyt. Og det er faktisk sandt! Det skidt der lige skal have med børsten så det går løst, det skulle bare havde noget motorrens, så var det sku af...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2006, 21:47 
Offline

Tilmeldt: 10 sep 2004, 18:46
Indlæg: 8
Berisol super, laves vistnok på randers kemiske industri, det virker kanon godt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 13:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Jeg har brugt noget olieopløsende sulfosæbe fra industrirengøring blandet med lidt dieselolie ( ca 10:1) og det bliver motoren så sprøjtet ind i. Jeg lader det sidde i ca 15 minutter og så får den ellers en tur med min lille hobby højtryksrenser. Det virker! Nogengange hvis det er rigtig slemt skal den have 2 gange men slutresultatet bliver at man kunne bruge motoren til at spise af så ren er den. Virker kanongodt!

Men en damprenser ville nok være No1

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team