MiniLuffe skrev:
Har LIGE fået fremstillet et 60-2 trigger hjul til Mini'en da det nu bare skulle være rigtigt godt. (sådan går det tit) grin grin
36-1 eller 60-2 er i princippet lige gode - der er bare noget der kun kan bruges til den ene slags og omvendt.
Citat:
Men nu når jeg har 60-2 & det jeg "tror" er et EDIS modul / klods.
Det er det ikke - med fare for at lyde lidt arrogant, så tror jeg du skal læse lidt op på hvad der er hvad. EDIS er - som jeg også skriver i forrige indlæg - et rent Ford system. Det er et sammenbygget wasted spark system, og findes i varianter til 4, 6 og 8 cylindre. Det består af et 36-1 tands triggerhjul, en bestemt sensor, et modul, samt tændspolerne.
Det kræver fortsat en motorstyring der kan styre systemet - ellers låser den tændingen fast på 10 grader.
Citat:
Det er fra en Peugeot 306 (mener det var noget 1,6 8v af den gl model 306)
Der sider et stik med 4 ben (Efter hvad jeg har slået op på arb (Peugeot) så skulle de (efter hvad jeg lige på stående fod kan huske) vær til +12, stel, signal til (spole 1&3) & signal til (spole 2&4)
& så er der self de 4 tilslutninger til tændkablerne.
Er DET en EDIS??
Som sagt nej - det lyder som om at du har fat i en dobbelt spole til en motor med wasted spark. Det er ikke spild - men det er kun spolerne til at køre wasted spark på en 4 cyl.
Der mangler stadig modul til at fyre spolerne, og noget der styrer hvornår de skal fyres (f.eks. MegaSquirt med MegaSquirt'n'Spark Extra).
Citat:
Hvis hvad skal jeg så vælge i stedet for nu når jeg VIL af med den skide strømfordeler???
Hvad er den GODE løsning???
Den gode løsning er som regel bestemt af hvilke dele man lige har adgang til osv. Nu har du så et 60-2 hjul og et sæt dobbeltspoler, samt et godt gammeldaws Bosch modul.
Du skal nu bruge noget der kan læse triggerhjulet - det er den rigtige sensor. Det nemmeste er at snakke med HenrikGM - han har en til en fornuftig penge. Ellers er der i følge Morten VJ noget med en fra en Hyundai Sonata - sikkert ca. den samme som den Henrik har.
Så skal du bruge en MS-boks (hvis du ikke har?), samt et tændingsmodul. Da du nu allerede har et gammeldags et, så kan du sådan set bare supplere med et ekstra. Alternativt kan du spendere et dobbelt modul, eller modde MegaSquirt'en til at have 2 indbyggede. At køre med to enkeltmoduler er ikke så "smukt" - men jeg ville ikke have betænkeligheder ved det hvis det lige passede i min tilgængelighed af visse dele - de to andre løsninger er IMO lige gode.
Til slute skal du så have et sæt tændkabler med de rigtige tilslutninger i begge ender.