Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Doch
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Der står Doch på ventildækslet så må jeg jo kunne kaste toppen over på uden problemer ..

Det hjalp en del , Tak skal du have..

S3 Optimeret

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
tinasmartin skrev:
BANDIT skrev:
Okay , vil det så ku lade sig gøre stadig at smide toppen over på og så bare bruge de mekaniske løftere ,, ,, har da fået at vide herinde at knaster fra en 2.0 16v mondeo godt kan komme i mit 1.8 topstykke

du burde kunne sætte toppen på som en hel enhed men om knasterne passer fra 16V zetec til dohc 16V skal jeg som sagt ikke kunne sige

der er 3 udgaver af en zetec E bare så vi er enige om dem du har

1. udgave hedder DOHC 16V på ventil dækslet (sølvfarvet derfor kaldet silvertop i uk)

Billede

2. udgave hedder Zetec 16V på ventil dækslet (stadigt sølvfarvet små ændringer som gjorde at løfterne ikke hang ved forkert olie og forbedret indsugnings parkninger ellers mest kosmetiske ændringer)

Billede

3. udgave hedder 16V Zetec på dækslet (sort plastik ventil dæksel og en noget anden motor -faste løftere, tandremmen sidder anderledes, 2 delt bundkar mm.)

Billede

de to første modeller kan næsten alt byttes imellem (bedre stempler i 2'ern med friktions nedsættende materiale på skørtet mm.)

den sidste model har ikke det helt vilde med de 2 andre at gøre men nogle dele som toppen passer på de andre men om kun knasterne passer i udboringerne til de andre skal jeg ikke kunne sige desværre...

Har en 1,8 motor med samme dæksel som på det første billed, ved du om det er den der kan bruges til at bygge en RST top over på ? for det var planen med den.

Titel: hmm
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
hvis det er mig du spørger vil jeg sige nej umiddelbart da zetech har nogen flere olie kanaler

S3 Optimeret

Titel: Re: hmm
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
BANDIT skrev:
hvis det er mig du spørger vil jeg sige nej umiddelbart da zetech har nogen flere olie kanaler

Tænkte på om tinasmartin viste det :wink:
Ja der er vist 2 oliekanaler der skal proppes af, men jeg viste ikke der var 3 typer Zetek og om blokken er den samme på den !

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
2fat2fly skrev:
Har en 1,8 motor med samme dæksel som på det første billed, ved du om det er den der kan bruges til at bygge en RST top over på

det er det :D

man kan nok bruge alle sammen til det (kan dog ikke huske hvordan vandpumpen ser ud på den sidste af dem) men de 2 andre kan du sagtens bruge... men toppen passer på dem alle sammen...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time