Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Nej 500% er i småtings afdelingen, det er inde for den normal tollerence på div dele.
Ham dollo er en være pilfinger, han trykker på alt.
MVh K-Finn

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

supra. skrev:
mener du ikke at effekten bliver bedre ved det Finn? man skulle bare mene at den så vil have træk på næsten alle omdrejningerne. jeg har ikke fundet kompressoren endnu, men turboen er en gt2876. kompressoren vil jo køre med rundt og stadig trække luft igennem til turboen når den ikke selv lader mere. luftfilteret er fra en m3, hvor der skal tragt på så der kommer tryk på derfra også.
Mvh Carsten

En seriekoblet løsning er fint til monstertryk, men hvorfor dog det?

Nu ved jeg ikke hvad effektmålet er, men dit turboladervalg antyder at det er ret moderat. Har du et mål?

Når du seriekobler, så skal du jo ud og finde en kompressor der flower den fulde mængde luft. Prøv lige at sætte et effektmål op, og undersøg så hvad den kompressor egentligt koster. Det kan være projektet allerede er strandet her.

Der findes beskrivelser af lign system i feks Graham Bells bog. måske værd for dig at se nærmere på inden du flyver ud i at lave rørføring en hel vinter :-)

Du skal nok have det ret gennemtænkt, ellers bliver der nemt meget af dette: :damn:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Nu har jeg jo fået af vide at min turbo absolut ikke hører til i den lille ende af klassen. Af kompressor havde jeg kigget på Rotrex c30, som jeg har undersøgt koster 17kg. Men den mener i måske også er for lille? Jeg har sammenlignet størrelsen af min turbo med mange andre, og der er min væsentlig større!! Bilen har jo som bekendt 160-170 HK som standard, og jeg satser på at ramme de 300 med andre knaster, stempler turbo og kompressor. måske lattergas ved siden af men er ikke fast besluttet endnu. Om det er moderat ved jeg ikke, det er bare mit mål. så må jeg se om det kan holde.

Mvh Carsten

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Du behøver strengt taget kun turboen, og en motorstyring for at ramme det beskedne mål på 300 hk. :wink:

Med de andre kompunenter du nævner, bør du snildt kunne ramme 1200 hk, betinget af at du får byttet den lille turbo ud med en stor.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Nyt Medlem

hvordan kan man sætte billeder ind i indlæg? så vil jeg vise et billede af turboen.

Titel:
Moderator

supra. skrev:
Nu har jeg jo fået af vide at min turbo absolut ikke hører til i den lille ende af klassen. Af kompressor havde jeg kigget på Rotrex c30, som jeg har undersøgt koster 17kg. Men den mener i måske også er for lille? Jeg har sammenlignet størrelsen af min turbo med mange andre, og der er min væsentlig større!! Bilen har jo som bekendt 160-170 HK som standard, og jeg satser på at ramme de 300 med andre knaster, stempler turbo og kompressor. måske lattergas ved siden af men er ikke fast besluttet endnu. Om det er moderat ved jeg ikke, det er bare mit mål. så må jeg se om det kan holde.

Mvh Carsten

Hvorfor ikke beholde motoren std, og så bare hente de 300hk uden alt det pjat?
Motoren er måske ikke speciuelt stærk, men SÅ mange hk er 300 jo hellerikke på en "næsten3liters". Hvis du "bare" skal have 300hk, så glem alt det pjat, og mak den turbo på as is og se hvad du ender med.
Husk at få tjek på justeringen!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

lige nøjagtig en ROTREX, som jo er en centrifugal kompressor, er tæt på ubrugelig til at lave tryk langt nede fra. der vil en skruekompressor være optimal, og en roots være brugbar. MVH. søren

Titel:
Nyt Medlem

Hvilken turbo skal jeg så have hvis i siger den er for lille? ville godt have et billede ind af den, så i kan se den.

Knasterne er for at få en lidt mere rap motor, og portningen af topstykket ligeså. de smedede stempler er for varmen fra turboen, og den muligvis kommende nos.

Jeg har kigget på en megasquirt motorstyring, som burde kunne klare det. Grunden til jeg ønskede kompressoren var for ikke nødvendigvis at køre med for stort et tryk, men ved ikke om det er nødvendigt mere efter det i skriver. jeg ønsker mig selvfølgelig så mange heste som muligt, det er klart, men jeg ønsker også en bil som kan holde til at køre med det, defor det lave tryk. Det er jo en "næsten" 3 liters som du skriver, så den kan jo tage lidt, men samtidig kører jeg jo også veteran om 1 1/2 år. :up: . Det er rart at få nyt indput og viden, men jeg er ikke helt enig i at det er en lille turbo!!

Mvh Carsten

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Her er en guide, ikke forde man behøver at bruge den, men det virker.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15420

Prøv at læse hvad der er blevet skrevet.
Turboen er ikke så stor at man behøver at sparke den igang med nos eller kompressor.

Jeg vilde snildt kunne bruge den på Volvoen, uden at være bange for at mister respons.

Hvis du fandt en meget stor turbo der understøtter over 1000 hk så er der måske en mening med at koble en kompressor på systemet, men jeg tvivler.

En turbo + en kompressor vil ikke øge topeffekten, ved samme tryk, som kun en turbo.

Enten hæver du tuningsgraden i natrim, og dermed omdrejningerne.
Eller man hæver trykket.
Eller kombinere de 2 øget tunings grad, ved moderat tryk.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Nyt Medlem

hvad mener du med jeg skal læse hvad de skriver. de skriver at den er lille og det er jeg uenig i. Det er ikke den største det er jeg klar over men den er større end de fleste. nos er ikke ment til at sparke turboen igang, men et ekstra tilskud når der bliver grønt :mrgreen:
håber billedet virker nu.

Senest rettet af supra. 09 aug 2006, 20:59, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time