Jeg har et problem, som jeg håber nogen af jer kan give mig et svar på. Har lige købt en golf 3 TD, med hjemmefusket intercooler
men til min opdagelse så har gummirøret fra turboen til intercooleren slået en revne. Det har de tidligere ejer lappet ved at putte en skrue i og smøre silikone omkring, men det holder ik. Jeg kan mærke at luften fiser ud når jeg giver gas. Dette er jo lidt farligt, da motoren nok ik får den mængde luft den skal have. jeg har så langt om længe fundet ud af at en ny slange hvis nok skulle hedde en silicone slange eller silikone slange, men de er ik sådan at finde hos nymann og markonomen mm. Så kender i et sted ved århus hvor de har sådan nogen? ved godt man kan bestille dem over telefonen hos slange eksperten, men hvis nu jeg kunne få dem i morgen i stedet for at skulle vente... den stå nemli til at skulle omregistreres, hvilket til min opdagelse krævede et syn. Men jeg er lidt bange for at kører i den, med den utæthed. Fik af vide, af en, at hvis han var mig, så lappede han straks hullet med gaffa i stedet (indtil jeg fik en ny slange), da det andet var for farligt. Men kan gaffa holde til den store varmepåvirkning og stadig holde tæt? havde tænkt at rulle det en 3 gange om. En ven jeg har, sagde at man oz kunne rulle noget vulkaniseringstape på i enden af gaffaen for at være sikker på at den ik bliver utæt. Men vi er ik bileksperter, så hjælp!
altså for at opsumerer:
1) Er der et sted i århus jeg kan få silikone slanger (nok 2" lige og 90 grader bøjning)
2) Kan jeg gå ud og lappe hullet indtil da med gaffa, hvis jeg skal vente på slangerne fra en telefonordre?
mvh
Jacob