Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 aug 2006, 20:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 apr 2004, 19:48
Indlæg: 11
Jeg skal igang med mit topstykke, og tænkte om jeg skulle få fjernet den del af styret der sidder ned i indsug.kanalen, eller om det ville være tosset... :?

Kom gerne med erfaringer/meninger... :)

Sådan ser kanalen ud:
Billede

_________________
MVH.
Ronni Krøll

---Alfa 75 turbo America---


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2006, 20:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Man kan sige at det jo på en turbo tuning MÅSKE ikke er de sidste 2-10hk som man jagter. Ikke i samme grad som det er ved NA tuning i hvert fald.

Hvis du fjerner det vil levetiden på toppen falde en del. I stedet for 200.000km kan du afhængig af omstændigheder komme ned mon 50.000 måske (Du hæver nok også samtidig omdr. på motor osv.).

Det afhænger altså af, hvad du skal bruge bilen til.

Ren race = Væk med lortet.
Ren gade = Kan du leve med den kortere leve tid?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2006, 21:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 apr 2004, 19:48
Indlæg: 11
Bilen skal bruges som nr.2/for-sjovbil!

Når du skriver at levetiden på toppen bliver forkortet, mener du så hele toppen eller ventiler/styr?

Jeg vil jo mene at det kun kan gå ud over de sidstnævte 2 ting...eller er jeg gal på den? :?

_________________
MVH.
Ronni Krøll

---Alfa 75 turbo America---


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2006, 21:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52
Indlæg: 140
Jeg vil nok sige lige som Christian, det kører ikke så mange km, før der skal laves top, som hvis du ikke fjerner det.
Slib det evt. elipse formet, det er et kompromis.
Flowet i en sådan Alfa top er nu ikke så ringe, der er nok større chancer for, det er udstødsgassen, som ikke rigtigt kan komme væk, det vil nok være der, jeg vil starte med at ligge nogle kræfter i.

Bemmer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2006, 22:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
uden at vide noget andet om hvad motor det er, kunne det så tænkes at resten af motoren fik sat levetiden lidt ned ved f.eks. en turbokonvertering? under alle omstændighedder er det jo "kun" styr, sæder og ventiler der blir slidt hurtigere, så det kan jo også være at prisen for at få skiftet de komponenter på netop din motor kunne ha lidt med beslutningen at gøre.. jeg ville jo f.eks. nok tænke mere over det på min 16v hondamotor end på en gammel cih opel top.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2006, 06:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Krøll skrev:
Bilen skal bruges som nr.2/for-sjovbil!

Når du skriver at levetiden på toppen bliver forkortet, mener du så hele toppen eller ventiler/styr?

Jeg vil jo mene at det kun kan gå ud over de sidstnævte 2 ting...eller er jeg gal på den? :?


Ja... Det er selvt kun styrene det går ud over. Den vil altså begynde at øde olie tidligere og måske larme der oppe fra. Det afhænger jo også af hvor lange styrene er i forvejen osv. osv.

Som bil nr. 2 kan man jo sige at det måske ikke gør så meget, men set i det store lys får du måske 100 - 150hk ekstra(?) og hvis du fjerner styrene bliver det så måske 101 - 160hk ekstra. Det er ikke nok til du ville kunne mærke forskellen.

Jeg selv har gjort lidt i stil med det Bemmer skriver om. JEg har slebet dem lidt mindre i diameter. Om det er meget bedre ved jeg ikke.


Vedhæftede filer:
Eft 25-11-05002.jpg
Eft 25-11-05002.jpg [ 40.22 KiB | Vist 1254 gange ]
Eft 25-11-05021.jpg
Eft 25-11-05021.jpg [ 31.02 KiB | Vist 1261 gange ]

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Senest rettet af Havneren 08 aug 2006, 06:37, rettet i alt 1 gang.
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2006, 06:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hov... Der røg et forket billed på der. (Det øverste i ovenstående indlæg.




Bag efter.


Vedhæftede filer:
Eft 27-11-05008.jpg
Eft 27-11-05008.jpg [ 25.98 KiB | Vist 1258 gange ]

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2006, 20:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 apr 2004, 19:48
Indlæg: 11
Takker for svarene....

Efter at have pillet ventilerne ud idag, er jeg blevet enig med mig selv om at jeg nok bare piller styrene ud, drejer lidt af dem på dia. og drejer dem en smule mere koniske...

For som Bemmer skriver, så er flowet slet ikke så ringe endda...på nogen af siderne! :D
Faktisk kan jeg kun fjerne lidt skarpe kanter, hvad der iøvrigt er minimalt af....

_________________
MVH.
Ronni Krøll

---Alfa 75 turbo America---


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2006, 20:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Lyder som en rigtig fin løsning og et godt kompromis.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team