Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 00:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2006, 22:07 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Hej alle sammen..

Har siddet med ledningsoversigten til MS for at få et overblik hvordan et simpelt Mega-MF2 tilskudssystem skulle se ud rent lednings mæssigt..

Og jeg ville bare se om det så rigtig ud og mest hvordan med ledningerne nede fra batteriet skulle sidde..

Ikke fordi jeg skal bruge det pt, men er da rart at få på plads når man alligevel har ferie.. :roll:

Altså at de om der er ledninger som kan undværes... Og hvor tager man RPM signalet fra? :oops:

Hilsen
Jesper Andersen


Vedhæftede filer:
Filkommentar: MS som tilskud med 2 dyser...
ms3.1.JPG
ms3.1.JPG [ 213.11 KiB | Vist 3904 gange ]

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 22:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Rpm tager du fra minus-siden på tændspolen, hvis du har sådan en? Ellers skal du ud i at montere en giver til det...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 22:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja min MEGA MF2 får kun rpm signal, map, og luft temp.
Virker fint.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 22:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Saab-Daniel skrev:
Rpm tager du fra minus-siden på tændspolen, hvis du har sådan en? Ellers skal du ud i at montere en giver til det...
Daniel.


Min har Ford Edis med med digital tændspole og krumtapsføler osv..

Er der ikke noget med at man også bare kan tage signal inde fra instrument bordet?

Hvilket ben skal Rpm forbindes på?

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja min MEGA MF2 får kun rpm signal, map, og luft temp.
Virker fint.
MVH Finn

Du giver din MS boks Map for at den ved hvor meget load der er? Virker ikke på RPM kun? Har godt nok MAP sensor på..

Hilsen
Jesper Andersen


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Ford Edis
Ford EDIS wiring.gif
Ford EDIS wiring.gif [ 66.35 KiB | Vist 3875 gange ]

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Senest rettet af Zorak 04 aug 2006, 22:52, rettet i alt 1 gang.
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 22:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kan du ikke lige så godt tage springet fuldt ud, når du aligevel har tændingssignal i den også.
Ja map er til at se hvad tryk område jeg er i.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 22:53 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Kan du ikke lige så godt tage springet fuldt ud, når du aligevel har tændingssignal i den også.
Ja map er til at se hvad tryk område jeg er i.
MVH Finn


Tja, det var mere for nemheds skyld.. Bare så jeg ikke skulle til at trække så mange ledninger og sætte mig ind i en masse.. Det andet var jo nemt nok at tune en VE table med bredbånds lamda sonda og så ud og køre med tryk.. ;)

Havde ikke regnet med at køre med mere end ca 0,5 bars tryk til ca 150 hk mod 105 hk std...

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 aug 2006, 16:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2003, 21:59
Indlæg: 304
Geografisk sted: Sønderjylland
Hej det er meget let at montere ms på en cvh motor med edis. Du køber en adaptorplade som har de ekstra ting som du skal bruge til edis.

Ham der har opfundet/lavet den har denne side der har jeg købt den.
http://megascott.homeip.net/eec-iv%20adaptor/Assembly2.0.htm

Så har jeg fundet denne side som sælger dem samlet.

http://www.sparkandfuel.com/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=91

Du skal så bruge
1: en doner eec-iv boks som du kan tage stikket/boksen fra.
2: Et stk relæboard kabel. som skal side mellem adaptor boksen og ms.
3: En længere slange til mapsensoren i ms

Jeg er ikke selv helt færdig med at samle min endnu men regner med at det burde køre næste weekend.

Så det er næsten så plug and play som det kan blive. det tager jo ikke lang tid om at skifte om til standart boksen hvis noget går galt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 aug 2006, 21:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
MC skrev:
en masse....


Ser skide godt ud, ser nemt nok ud.. Bare en masse indstilling der skal laves? Ville nødig ødelægge noget når jeg skal bruge den til daglig, derfor at jeg tænkte på den lette måde..

Men det er ikke aktuelt nu, ville bare tjekke hvordan det skulle laves... :(

KISS - Keep It Simple Stupid.. :)

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 aug 2006, 21:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Kiss kan mange gange oversættes som.

Du springer over hvor gærdet er lavest.
Og er villig til at tage de efterfølgende problemer.

Det tager ikke særlig lang tid at bygge tilbage igen til original, så hvorfor arve alle de dårligdomme der følger med et gammelt ledningnet.

MVH


Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2006, 11:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Morten VJ skrev:
...Det tager ikke særlig lang tid at bygge tilbage igen til original, så hvorfor arve alle de dårligdomme der følger med et gammelt ledningnet.


Jeg skal bruge bilen hver dag og kan ikke have at den ikke gider starte pga en underlig indstilling i ms.. Derfor at jeg tænkte at jeg ville det org system klare sit således at den starter hele tiden og så en ms skyde den ekstra mængde benzin ind i systemet.. Jeg har ikke 1 uge til at finde ud af hvorfor at den hakker når den bliver varm osv osv.. Jeg skal jo møde på arbejde til tiden hver dag.. (her tænker jeg på indstilling af tændingtabel osv, ville være surt at lave hul i et stempel i motoren....)

Så set fra den synsvinkel er det nok bedst overhovedet at lade være med at rode med motoren, men det er der jo ikke meget sjov i...

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team