Ét stk. dumpventil på vej til månen!
Så kom jeg hjem efter min "lille" testtur på 150 km...
Jeg sad lige og læste lidt på, mit nye yndlingsforum

, og faldt over dette:
http://www.seatcupra.net/forums/showpos ... stcount=57
Det var jo nærmest svaret på mit problem. Jeg havde jo prøvet at smide den org. recirkulerende DV på før, men kun kørt en lille tur og konstateret at det ikke virkede bedre end en åben dumpventil. Men kom jo så i tanke om at min bil faktisk kørte nogenlunde i starten med den åbne DV, og at det så gradvist blev værre. Så tænkte at det kunne være at det gradvist blev bedre hvis man kørte en lang tur.
Så en tur ud til de gamle, og skifte fra den åbne Forge DV til den org. recirkulerende DV, og så ellers ud og køre.
I starten, ingen mærkbar ændring. Efter 70-80 km var det blevet en lille smule bedre. Og efter 100 km. røg jeg på motorvej hvor man jo ligger mellem 3 og 4000 RPM, og da jeg havde kørt der en 20-30 km skiftende lidt i hastighed osv. lod jeg den falde til 2000 RPM og sømmet i bund - VUPTI nu ingen problemer! Hmm, måtte jo prøve igen, og igen og igen osv.

Tror jeg prøvede 20 gange uden nogen problemer.
Så det ser ud til at jeg har fundet "fejlen". Nyere 1,8T kan åbenbart ikke køre med åben dumpventil
