Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Århus, Danmark
Hej Peter :-)

Jamen det ser jo egentlig meget fint ud. Det kan jo være at jeg faktisk måske leder efter en fejl der ikke er der, ud over i programmet i støreboksen :oops:
Altså jeg mener, RH og Thomas mente jo at grunden til den ikke kunne køre med et "vildere" program, var at den smed luften ud af dumpventilen, så derfor gik vi tilbage til et gammelt halvfærdigt program der gav de 173 hk og 319 nm cirkus, indtil jeg så fik flyttet styreslangen.
Nu er den flyttet, og så synes jeg bare den har nogle underlige dyk i effekten når den får lov at trække fra bunden. Det kan jo vitterligt bare være fordi programmet ikke er færdigt. Så mon ikke det er et spørgsmål om justering.

Muggs

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Muggs skrev:
Det kan jo vitterligt bare være fordi programmet ikke er færdigt. Så mon ikke det er et spørgsmål om justering.

Muggs

Tror også det er den vej du skal gå :)

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Århus, Danmark
Ét stk. dumpventil på vej til månen! :D

Så kom jeg hjem efter min "lille" testtur på 150 km...

Jeg sad lige og læste lidt på, mit nye yndlingsforum :D , og faldt over dette: http://www.seatcupra.net/forums/showpos ... stcount=57
Det var jo nærmest svaret på mit problem. Jeg havde jo prøvet at smide den org. recirkulerende DV på før, men kun kørt en lille tur og konstateret at det ikke virkede bedre end en åben dumpventil. Men kom jo så i tanke om at min bil faktisk kørte nogenlunde i starten med den åbne DV, og at det så gradvist blev værre. Så tænkte at det kunne være at det gradvist blev bedre hvis man kørte en lang tur.
Så en tur ud til de gamle, og skifte fra den åbne Forge DV til den org. recirkulerende DV, og så ellers ud og køre.
I starten, ingen mærkbar ændring. Efter 70-80 km var det blevet en lille smule bedre. Og efter 100 km. røg jeg på motorvej hvor man jo ligger mellem 3 og 4000 RPM, og da jeg havde kørt der en 20-30 km skiftende lidt i hastighed osv. lod jeg den falde til 2000 RPM og sømmet i bund - VUPTI nu ingen problemer! Hmm, måtte jo prøve igen, og igen og igen osv. :) Tror jeg prøvede 20 gange uden nogen problemer.
Så det ser ud til at jeg har fundet "fejlen". Nyere 1,8T kan åbenbart ikke køre med åben dumpventil :evil:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time