Havneren skrev:
Det kan man godt sige sådan ja. Men der skal TEMLIG meget isolerbånd til for at gøre en forskel. I så fald var det nemmere at lægge noget gummi rundt om men men men - Hætterne går jo HELT ned over rørene og hætter rører altså så næsten aluen i bunden - Dvs... Der er nok der de skal isoleres. Hvis jeg ikke kan tage hætten af som VAG manden(Peter) siger, så kunne jeg finde på at skære det nederste metal skørt af hætterne bare for at prøve.
Men nemmest er det dog alligevel at købe nogle gabler med gummihætter.
Hvis man kikker res folkene over skulderen, ( når de nu aligevel bare sidder og kikker ind i skærmen) så kan man faktisk købe det hele stump for stump. Hætte, lille "stikben" til kabel, selve kabel og det samme i den anden ende. MEN det kan være noget så umugligt at skille dem ad,men de er alle samlet, har ikke set nogen som var "svejst" sammen. Ledningerne går aldrig i stykker, modstanden ligger i hætten og i den vinkel eller hvis der ikke er en vinkel, så i den tilslutning der ved fordelerdækslet. Vi "plejer" at skifte det hele i sæt - mest fordi vi er så pisse langsomme og når timeprisen er sky høj
, så kan det bedst svare sig.....
DERFOR har jeg lidt kabler til at ligge hvis du skal prøve uden hætter.
Som oftest ser vi at de u.orig. ikke lige kører så langt som de orig. - men alt kan jo gå i stykker - også på en folkevogn