Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

vag mekaniker skrev:
Havneren skrev:
vag mekaniker skrev:
Havneren skrev:
Hvorfor er der ikke nogen der svare?

ro på gassen gamle dreng :wink:

Køb nogle orig - de virker altid, også kan du selv lave dem i den længde som du vil have, hvis det er det du går efter .... Men det ved du vel :idea:

Det var nu ment som ren humor.

Jeg vil ikke have originale - Jeg vil af med metal hætterne. Jeg har nemlig en fæl mistanke om, at de måske ødelægger noget for mig. Min bil sætter jo ud under hård last. Tændingssystemet ser ud til at været 100% iorden. Rotor, dæksel og kabler er nye (6md gammelt og uroiginalt). Jeg tror gnisten får så svært ved at trykke igennem inde i cylinderen at den har nemmere ved at gå til topstykket via hætten - Det er dog rent gæt, men det koster ikke mere end 150kr at få det udelukket. Dvs. hvis jeg bare får bestildt de rigtigte.

V/h Chr

Nu ved jeg godt jeg ikke skal lege kloge åge - men du kan jo skrue metal hætten af tændkablerne, mont den løse tændledning UDEN hætten på tændrøret og så ud og gi den gaz gunner -- HVIS du så stadig har udsætter og har mistanke om at der kan springe en gnist fra kabel til top, så må det delme være noget af en gnist .... der er vel ca 2-3 cm i luft linje :idea:
Bare en ide :wink: ....

Og ja, jeg er med på det var ment som humor - det samme her 8)

Hummm... ER du sikker på de her kan skrues af. Det er ikke alle sammen der kan det. Poloerne f.eks. kan man kan jeg huske, men jeg kan også huske at jeg har stået og prøvet og blevet enig med mig selv om at det kunne man nok ikke så. Men det kan være jeg skal prøve igen så.

Det kan så også være der er et andet problem i kablerne - Det er jo set før og det er det argerliste lort jeg kører med.

Kigger lige på de hætter igen ved lejlighed så.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Er det ikke bare nok at give dem noget isolerebånd?

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Nej... Det vil ikke hæve lysbuespændingen nævneværdigt. Husk at vi jo snakker x * 10.000 volt.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Skulle du ikke bare bruge noget der isoleret mellen tændkabel og topstykke?

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Det kan man godt sige sådan ja. Men der skal TEMLIG meget isolerbånd til for at gøre en forskel. I så fald var det nemmere at lægge noget gummi rundt om men men men - Hætterne går jo HELT ned over rørene og hætter rører altså så næsten aluen i bunden - Dvs... Der er nok der de skal isoleres. Hvis jeg ikke kan tage hætten af som VAG manden(Peter) siger, så kunne jeg finde på at skære det nederste metal skørt af hætterne bare for at prøve.

Men nemmest er det dog alligevel at købe nogle gabler med gummihætter.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Havneren skrev:
Det kan man godt sige sådan ja. Men der skal TEMLIG meget isolerbånd til for at gøre en forskel. I så fald var det nemmere at lægge noget gummi rundt om men men men - Hætterne går jo HELT ned over rørene og hætter rører altså så næsten aluen i bunden - Dvs... Der er nok der de skal isoleres. Hvis jeg ikke kan tage hætten af som VAG manden(Peter) siger, så kunne jeg finde på at skære det nederste metal skørt af hætterne bare for at prøve.

Men nemmest er det dog alligevel at købe nogle gabler med gummihætter.

Hvis man kikker res folkene over skulderen, ( når de nu aligevel bare sidder og kikker ind i skærmen) så kan man faktisk købe det hele stump for stump. Hætte, lille "stikben" til kabel, selve kabel og det samme i den anden ende. MEN det kan være noget så umugligt at skille dem ad,men de er alle samlet, har ikke set nogen som var "svejst" sammen. Ledningerne går aldrig i stykker, modstanden ligger i hætten og i den vinkel eller hvis der ikke er en vinkel, så i den tilslutning der ved fordelerdækslet. Vi "plejer" at skifte det hele i sæt - mest fordi vi er så pisse langsomme og når timeprisen er sky høj :!: , så kan det bedst svare sig..... :wink: DERFOR har jeg lidt kabler til at ligge hvis du skal prøve uden hætter.

Som oftest ser vi at de u.orig. ikke lige kører så langt som de orig. - men alt kan jo gå i stykker - også på en folkevogn 8)

Titel:
Mester Medlem

Nå... Ser man det - Nu har jeg lige pillet metalafskærmingen af :). Det var et spørgsmål om lige at vippe lidt i noget blik og så hang det ikke fast andre steder. Bare lige en kapsel rundt om og de fineste gummi hætter inden under. Har ikke været ude og køre endnu dog...

V/h Chr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time