Jeg fik startet maskineriet op med MS (MsNs Extra 29q) forrige weekend. Kørte og småjusterere i løbet af ugen.
Fredag eftermiddag begynde den pludselig at te sig underligt. Kørte på 2-3 cylindre... Listede hjem, hev tændrør ud, målte tændkabler igennen (omkring 4 Kohm og en enkelt på 8 Kohm)
Samlede det hele igen og bilen kørte fint.
Men kun til i går aftes. Det begyndte den at lave tricket igen - det samme her i dag.
På vej hjem fra arbejde døde den fuldtstændigt 2 gange.
Den kører sindsyg fedt (omkring 10/1 AFR følge LC1) og lugter kraftigt af benzin - skyder også i udstødningen. Men PW er som den plejer.
Der er bestilt nye kabler og tændrør som bliver skiftet på torsdag.
MS har lavet nogen reset samt relæerne har klikket, mens den har kørt dårligt. Men har det noget med DET at gøre? Eller ligger der måske en fejl gemt i boksen?
Jeg har prøvet at reflashet boksen, men det hjalp ikke.
Tændrørene var meget sorte - kan den meget fede blanding have ødelagt dem?
Umiddelbart var min første tanke at dysedriverne måske var stået af, så de var åbne konstant - men ifølge stim-boardet er det ikke tilfældet...
MSQ:
http://vezzel.dk/MS/megasquirt200607312038.msq
Log:
http://vezzel.dk/MS/datalog200608010818.xls