Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 19:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
det lyder fedt har sammen med en ven snakket om det måtte være den "lette" løsning på at blive dhb.
Tage en 324 en traktorpumpe og en hx 50 og så tilpasse dem hinanden og lave en seriøs kobling ..-evt crower...
Med en sådan opsætning skal der så bygges tryk før den kan noget..

det lyder kørbart med så tidligt tryk -er der mere diesel at komme efter i pumpen? kunne ikke forstille mig det var meget


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 20:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
uno skrev:
lyder fint hvornår har du tryk på den turbo?? hx serien er ret rubust og faktisk med et bredt arbejdsområde

På vores 4,5 liter zetor er der en hx 40 der lader ca 3,5 selvom at omdrejningerne er begrænset til 2500.

den ladede det samme på 5,6 L med 2700


For det første, hvem fanden giver at køre zetor/ursus/belarus? Selv om det er noget af det mest holdbare når man snakker træk, så er det da en snot æske, efter min mening... :) Er selv bidt af en NH'er/Ford :twisted:

Nå... Det var nu ikke det jeg skrev her for... Ville bare lige sige at en 4.5 L traktor motor ikke har samme opbygning som en 2.4 L bil motor. Men synes dog det er meget godt gået for den turbo hvis den lader med samme tryk på begge traktor motor...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 23:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
klyfax skrev:
uno skrev:
lyder fint hvornår har du tryk på den turbo?? hx serien er ret rubust og faktisk med et bredt arbejdsområde

På vores 4,5 liter zetor er der en hx 40 der lader ca 3,5 selvom at omdrejningerne er begrænset til 2500.

den ladede det samme på 5,6 L med 2700


For det første, hvem fanden giver at køre zetor/ursus/belarus? Selv om det er noget af det mest holdbare når man snakker træk, så er det da en snot æske, efter min mening... :) Er selv bidt af en NH'er/Ford :twisted:

Nå... Det var nu ikke det jeg skrev her for... Ville bare lige sige at en 4.5 L traktor motor ikke har samme opbygning som en 2.4 L bil motor. Men synes dog det er meget godt gået for den turbo hvis den lader med samme tryk på begge traktor motor...

fordi det er en af de sidste 4 cylindrede der er tilbage i standart og den jævnligt giver de små 6ère røv


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 17:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Ja har selv kørt træk i en ursus, og så godt de der 4 benet sataner. De virker ganske udemærket og er vist også rigtig holdbare... Meen, køre comfort er der altså ikke meget af i sådan en...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 12:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvem gider at køre NH ursus zetor belarus for slet ikke at snakke om john deere (mekanikerns yngling) på jobbet når man kan køre fendt..

OFF TOPIC beklager kunne ikke lade være. :roll:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 14:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Nu er der jo alligevel gået traktorsnak i den..

møffe skrev:
...når man kan køre fendt..


Ingen tvivl om at Fendt er traktorenes Rolls Royce, men det er jo en status de kun har haft siden 1983, hvor den sidste Volvo BM trillede af samlebåndet.

Mvh, en stolt Volvo BM-ejer!

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 17:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
møffe skrev:
hvem gider at køre NH ursus zetor belarus for slet ikke at snakke om john deere (mekanikerns yngling) på jobbet når man kan køre fendt..

OFF TOPIC beklager kunne ikke lade være. :roll:


JD??? Mekanikerens yngling? Har du drukket af natpotten??? NH, ursus, zetor og belarus er traktorer... Fendt er noget man trækker efter sig, og sover i om natten... Det er en Campingvogn!!!

Still off topic....

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 22:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
klyfax skrev:
møffe skrev:
hvem gider at køre NH ursus zetor belarus for slet ikke at snakke om john deere (mekanikerns yngling) på jobbet når man kan køre fendt..

OFF TOPIC beklager kunne ikke lade være. :roll:


JD??? Mekanikerens yngling? Har du drukket af natpotten??? NH, ursus, zetor og belarus er traktorer... Fendt er noget man trækker efter sig, og sover i om natten... Det er en Campingvogn!!!

Still off topic....

arbejder et sted hvor alt er mørke grønt. og jeg har aldrig set så mange felj på helt nye maskiner. bla er vores helt nye JD marksprøjte blevet gennemgået jeg ved ikke hvor mange gange af JD folk pga fejl/mangler og tilpasnings problemer fra fabrikken. bla virker styringen af bom+ div ikke som de skal.

vores 2 sæsonger mejetersker har slet ikke den kapasitet som den skal have(kornet pisser ud over alt når der er meget korn på marken)

og vores teleskoplæsser bliver kalibreret i hele tiden og har fået skiftet motorstyring og div følere et par gange.

men heldigvis bor vores mekaniker 200M fra gården så kan han passende kikke på dem hver dag efter arbejde. (alt er købt fra nyt)

OFF TOPIC..

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 22:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
HAHAHAHA... Nå man snakker med JD, så siger alle at det bare køre... Men snakker man med mekaniker, siger halvdelen at det køre og den anden halvdel siger det er det værste gang skidt der er blevet skabt på 4 hjul.

Så det er da fedt at høre at nogle førere mener det er noget bras!

Ikke fordi NH er over hellige, de har da deres børne sygedomme. Men når de er rettet, så er det meste vi lavet faktisk slid... Og vold, men det er jo ikke NH's skyld at de ikke kan holde til at blive påkørt af en lastbil med 40 km/t...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team