hjælp og info om kobber toppakning.....

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
324d
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 28 mar 2006, 12:44
Geografisk sted: vordingborg

hjælp og info om kobber toppakning.....

#1 Indlæg af 324d »

hej rødder jeg ville lige høre om i ved noget om hvordan man skal mont. en kobber toppakning.??? jeg har lige mont min men har problemer med at få den til at holde tæt..... når jeg booster med 2.6bar begynder den at skyde tryk i mit køle vand.... Da jeg mont smurte jeg min pakning med noget specialt flydende pakning som jeg har fået afvide at skulle virke til det...... men nej....

så hvis i har nogle ide om hvad der skal til så skriv endelig løs....


hilsen rasmus..... aka bmw 324D (ttdi)
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#2 Indlæg af xxblade »

måske skule du begynde at tænke på at lave mere flow i den motor, frem for at "presse" det ind.......

Kender ikke den aktuelle motor, men det er jo altså ikke kun tryk i manifolden der gir dig effekt, måske kunne du ved hjælp af højere/længere ventil lyft få en del mere luft ind ved mindre tryk ??
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#3 Indlæg af Danielsito »

Har du fået planet både motorblokken og topstykket, inden montering?
Det er temmelig vigtigt at begge er plane.
...Daniel Slater :mrgreen:
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#4 Indlæg af uno »

hvis begge dele er plan er det med at få varet motoren op før du trykker hårdt.
Kobber er meget hårdere end std pakning når den er kold så den skal køres godt varm og efter spændes ellers er det ikke spor stærkere end almindelig pakning
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#5 Indlæg af uno »

hvis begge dele er plan er det med at få varet motoren op før du trykker hårdt.
Kobber er meget hårdere end std pakning når den er kold så den skal køres godt varm og efter spændes ellers er det ikke spor stærkere end almindelig pakning

det er selv følgelig også fint at få lavet knasten men westspeed holder ferie til 4/8
Senest rettet af uno 11 jul 2006, 16:20, rettet i alt 1 gang.
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#6 Indlæg af nibdk »

Hvad med at lægget en gang pianotråd på toppen af blokken?
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#7 Indlæg af uno »

nibdk skrev:Hvad med at lægget en gang pianotråd på toppen af blokken?


fra traktortræks verdenen kan jeg sige at det virker men det bedste er en drejet mæssing ring -meget lettere at få tæt. -vi havde problemer med at få tråden tæt men der har ikke været noget med ringene.

-det kan laves så det kun er ringene der skal skiftes hvis toppen skal af... smør et tyndt lag fedt på en side af pakningen og flydende rundt ved olie og vand huller på den anden side MEGET TYNDT LAG.
324d
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 28 mar 2006, 12:44
Geografisk sted: vordingborg

#8 Indlæg af 324d »

tak for de mange gode råd.... jeg kan lige give jer lidt mere info om min motor...

grund motoren er en 2,4L 6cyl 12 ventilet diesel motor.... hvor følgene er lavet om....

afblancering af plejstænger
lettere svinghjul
portet top
special knast med længer løft og højere
special indsugningemanifold
modificeret dyser samt pumpe
turbo hx35 m. injektor og universal intercooler
samt et 70hk NOS kit

min blok og top stykker er helt plan...

den holdt helt fint til en bar og det var først da jeg lavede en start at den begyndte at skyde vandet af igen...

jeg udgik desværre til DHB i år efter sidste gennem kørsel lige før finalerne... der var min placering nummer to i klassen...

MVH. rasmus
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#9 Indlæg af uno »

lyder fint hvornår har du tryk på den turbo?? hx serien er ret rubust og faktisk med et bredt arbejdsområde

På vores 4,5 liter zetor er der en hx 40 der lader ca 3,5 selvom at omdrejningerne er begrænset til 2500.

den ladede det samme på 5,6 L med 2700
324d
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 28 mar 2006, 12:44
Geografisk sted: vordingborg

#10 Indlæg af 324d »

jeg har max tryk ved ca 2600 omd. men min motor er lavet til 6000omd. men min rotor pumpe begynder at føde max ved 0,3 i tryk og så har jeg de 2,6bar meget hurtigt....
Besvar