Morten Lunde skrev:
Jeg har lige et spørgsmål, da jeg bliver sablet ned af vennerne.
De påstår at man ikke kan kombinere de 2 ting, da motoren ikke vil kunne spoole turboen op før 5000 rpm. eller slet ikke.
Men når der nu er mange biler som netop kører med store turboer fra lastbilerne med relativt små motorer, eks. 2.0l, hvad afgør så at det kan lade sig gøre ved forholdsvis lavt omdrejningstal at der kommer ladetryk??
Det er vel meget simpelt for mange af jer, men mig og naturvidenskab er ikke helt for gode venner så hvordan?
Turbodk.dk ville vel ikke sælge de her turboer:
http://www.turbodk.dk/web/web238.asp hvis ikke de kunnes bruges eller?
Mvh Morten
Ved dine venner at der findes små lastbiler?
Din effekt hvor motoren kører som sugemotor er meget afgørende for hvor stor en turbo du kan sætte på.
Der kører bensinmotorer med turboer STØRRE end hvad du kan finde på en scandinavisk lastbil, så det kan naturligvist sagtens lade sig gøre.
Kig på de aktuelle dimensioner, så vil du jo se at mange små lastbiler har turboer der er fint velegnede til mellemstore bensinmotorer, som feks din volvo.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!