Hej Gutter!
Har fået min nye motor under hjelmen og er nu i gang med at trimme motorstyringen ind - en Electromotive Tec2... håber at I vil hjælpe mig alligevel
Nedenstående log er taget fra den allerførste kørsel, så alle dyseparametre og whatnot er sjusset. Desværre havde jeg ikke tid og mulighed (kølevands lækage der lige skal lukkes først) for at lege videre med opsætningen - men jeg fortsætter på søndag.
I tomgang svinger den omkring 800 rpm +/- 150 med en ret stabil udsvingsperiode på omkring 1,5 sekunder.... meget mystisk! Se graf:
Data for den pågældende kørsel:
Motor: 1600ccm med T28 turbo/ekstern WG
Dyser: 440ml Bosch
Lambda kontrol: Open loop WB (dvs. ingen feedback)
Ingen tomgangsstyring
VE table = 100 (ikke konfigureret endnu)
Umiddelbart tror jeg at det er mine dyseparametre der er gale. Åbingstiden ligger omkring 1,05 ms (bemærk at dyseåbningstiden på grafen er ganget med 10 så den kan vises sammen med de andre værdier), hvilket jo nok er på grænsen til at de stall'er. Det virker som om at der er generel enighed om at dyser stall'er når de kommer under 0,9-1,2 ms åbningstid.
Det er også bemærkelsesværdigt at åbningstiden nærmest falder (eller i hvert fald flader ud/stabiliseres) fra t=21 sec og frem, hvor spjældet bliver åbnet en anelse.
Er der nogen der vil give mig et par kloge ord / erfaringer / råd med på vejen til søndagens udfordringer?
Takker!
Lars