Map sensor sammen med spjældhuse
Redaktør: Moderatorer
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Map sensor sammen med spjældhuse
Hvad er jeres erfaring jeg har en slange til hvert spjæld samlet med t stykker på mit projekt. Nogle siger man skal suge igennem feks et benzinfilter for at få et brugbart tomgangssignal er det nødvendigt med standardknast. Hvad bruger bmw egentlig på deres m motorer.
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
vognbjerg skrev:bmw bruger plenum på m motorene
men det er slet ikk nødvendigt med så mange slanger en eller 2 samlet er nok.. og så ville jeg da sætte dem på manif. siden istedet??
Jeg tror jens har efter-monteret spjældhuse på sin bil, og der er der for ikke plenum på...
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Bmw æører med LMM, så deres løsning kan ikke kopieres.
En slange til hver cylinder, det er minimumskravet for at få et stabilt signal ved lave omdrejninger.
Hvis trykket stadig hopper i tomgang, så kan man bruge et benzinfilter
(det gennemsigtige universal filter)
For her i passer en spids fra en migatronic svejser.
Under alle omstændigheder vil jeg anbefale et benzinfilter på slangen til map sensoren. Ikke så meget for dæmpningens skyld, men som en olie/vandudskiller. specielt hvis map sensoren sidder under udtaget på manifolden.
Jeg har renset en del mapsensore for olie og vand på mit arbejde.
MVH
Morten
En slange til hver cylinder, det er minimumskravet for at få et stabilt signal ved lave omdrejninger.
Hvis trykket stadig hopper i tomgang, så kan man bruge et benzinfilter
(det gennemsigtige universal filter)
For her i passer en spids fra en migatronic svejser.
Under alle omstændigheder vil jeg anbefale et benzinfilter på slangen til map sensoren. Ikke så meget for dæmpningens skyld, men som en olie/vandudskiller. specielt hvis map sensoren sidder under udtaget på manifolden.
Jeg har renset en del mapsensore for olie og vand på mit arbejde.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Man tager et billigt universal benzinfilter, det med 6 og 8mm slange tilslutninger.
Skærer den ene 6mm tilslutning af filtret og skruer en tråd dyse ind i filtret.
Rent plug and play, og de fåes i forskellige størrelser, 0,65mm og op.
Dysen fra en Migatronic mag-mag. svejser passer perfekt.
MVH
Morten
Skærer den ene 6mm tilslutning af filtret og skruer en tråd dyse ind i filtret.
Rent plug and play, og de fåes i forskellige størrelser, 0,65mm og op.
Dysen fra en Migatronic mag-mag. svejser passer perfekt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
vognbjerg skrev:ja så langt kunne jeg nok regne den ud ,men hvad skal dysen sidde i filtret for???
For at dæmpe pulserne.. Det er samme stunt man laver, når ens ladetryksur står og vibrerer..
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]