klyfax skrev:
Om man smelter en ledning på ens forrør ændre ikke lige på trykket. Det ligner olie dampe, men det burde ikke komme fra turboen, da det er et "lukket" system, med en indgang (Indsugnings filter) og en udgang (udstødning).
Kan det være dampe der slipper ud i gemmen filteret?
Kan det være noget der er utæt, her tænkes på alle trykrør fra turbo til IC og fra IC til spjæld?
Men tjek sløret i den, hvis det er en glideleje turbo skal den give sig meget lidt op og ned på akselen. Og den MÅ IKKE give sig frem og tilbage.
En kugleleje turbo skal være sjørfri når den er fyldt med olie (lad den køre lidt på starteren uden tændkabler og med lukket spjæld. (tomgang) Det fylder turboen med olie.
havde 90% af mine rør skildt ad igår, og fik kigget på kompressor siden af turboen, der er INTET slør i den, opdagede sámtidigt min olieslange til turboen var lidt løs, så tror olien er kommet der fra, en dråbe giver vel en god del røg?!
er 100% sikker på det ikke er en "løs forbindelse" i rørene, for hvis jeg glemmer at skrue et rør sammen, går der ikke engang 200 meter så er de skudt fra hinanden.. men må lige checke op på dem igen.. har ellers også checket alle de små vaccum slanger osv.. kan det evt være min acturator der er blevet slap? den giver en LED knirkelyd når man trækker i den..!